Jobojen mallinumerointi on sen verran salatiedettä että kysyn suoraan mikä moottori + purkki + spiraali olisi valittava näillä ehdoin: 1) vesihaude stabiloimaan (ei tarvitse olla termostoitu) 2) helppo, yksinkertainen - ei mitään cpp-2 + lift -hässäköitä Lähinnä siksi tuollainen kun nykyisellä orbital-sydeemillä olen tykästynyt moottorikehitykseen, mutta sillä on mahdoton saada mitään haudetta silloin harvoin kun siihen tulee tarvis.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Tässä riipaisuja mun sekalaisista muistiinpanoista. Oliskohan näistä apua editoimattomana silppunakin? Mulla 2509 pidikkeet ja 28xx-rungon (=2500 filmipurkki) vermeet. Kansia ja keskiputkia vaihtelin/vaihtelen 1500-sarjasta sopivasti, samoin noita suppiloita. Oma purkkini on 6-kinorullaa kokoluokan paperien vedostuspurkki, 1500-sarjan keskiputkilla ja suppilolla höystettynä. Näiden lisäksi Expert-sarjan rummut olisivat tietty tosi houkuttavia, paitsi hinnan puolesta. ---------sekalaisia muistiinpanoja silppuna------------------------------------------ Jobo 2521: 2xkino (270ml) /1 x 4x5 (270ml) Jobo 2551: 5xkino (640ml) / 2x 4x5 (560ml) Jobo 2561: 6xkino (850ml) / 2x 4x5 (730ml) ------------------ Jobo 2521 inversion, 1,25l peittää juuri filmin, 1400ml yleinen valmistajan speksi kai 1500ml piripintaan täytenä. oma kokeilu 4x5 spiraalilla, noin 1,2l oli piripintaan! ------------------ Film tanks use the funnel which connect to the centre rod for lightproofing. This funnel is the same for all film tanks, being 2500 series or 1500 series. Reels center core are the same for all film tanks, being it 1500 or 2500 series. There are two tank caps style, the one of which part number ends in "3" are for use with a lift and have a cog for power driving the rotation. They are difficult to close because the normal cap can't fit. The other style has a part number ending in "1" and are waterproofed by an orange cap of which there is only one model, for 1500 or 2500 series tanks. So if you process film in 135/120 or 4x5 size, and papers you will need one 1500 tank with it's reels, and one or a couple 2509 reels to accommodate the 4x5 film. You will use the bottom part of the paper tank and the lid, the funnel and center core of the 1500 tank to make one 2521 tank into witch you will put the 2509 reels. Have a look at the Jobo analog site for a detailed description of the tanks, reels, and various parts. Wir lieben Bilder. Bis zum Mond und zurück. ------------------ kokeiltu juttu. Korkit on samaa ja purkit/suppilot kannessa vaihdettavissa. Paperipurkki 2850 (=#2830 drum with a #2870 extension) 2870 jatko ilmeisestikin 2560 jatko 2830 tuntuisi vetävän noin 6 rullaa eli Multitank 6 (2561) Jos sopii niin 1500-sarjan 5 rullan pidike menee Multitank 5:lle (=2551/3 tms)
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? CPP-2 Liftilläkin on ihan simppeli käyttää. Ei tosin kaikista pienin laite. Se lifti on aika käteväkin, jos tankin kiinnitys tapahtuu rattailla. Magneeteilla kai menee käsinkin vaihtelu, mutta mulla menis kyllä hermot jos pitäs niistä rattaista käsin irrotella aina kun kemikaalit vaihdellaan.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Mulla on toi tempering boksi, sinne vaan kemiat tököttämään ja melkein mikä tahansa purkki stondaamaan. sitte vaan käsin liikuttelee silloin tällöin. ihan passelia tulee. siinä vieressä sitten pöytätilaa rosvoamassa ATL 2-plus jota ei ole käytetty miesmuistiin. Ei noita pesuja, ohjelmointeja, tyhjennyksiä ja täyttöjä jaksa eskokaan, saatikka tällainen jässe Jukka... On ne suhteellisen vittumaisia noi Jobot, ihan metallikeloilla menee mulla filkat.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Tempering-lodju on yksi hyvä ratkaisu (mulla olis jopa termostaatti mutta ei yllä ihan c-41 lukemiin). 4x5:lle purnukaksi harrin muistiinpanoihin nojautuen olis sitte hyvä 1500-sarjan tankki ja parit 2509 -puolat. Ja jos korkin numero loppuu 3:een niin sitä voi käyttää joskus konepyörittimenkin kanssa... Jossain ulkomaan foorumilla joku totesi että jobon mallinumerointi sisältää yhtäläisyyksiä Da Vinci Code:n kanssa
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? CPP-2 tai CPA-2 liftillä ja kaikki purkit rattailla olisi minunkin valinta, vaikka tämä ei menekään tuohon alkuperäisen kysymyksen speksiin. Jos siis koon ja käyttöympäristön puolesta on yhtään mahdollista. Perustelut - tuolla kuitenkin menee satunnaisessa käytössä kaikki mahdolliset käyttöskenaariot (MV, C-41, E-6, RA-4/Ciba) melko optimaalisella tavalla. Jos tuntuu, että liftiä ei tarvitse, saa sen siitä poiskin otettua. Vaan jos sitä ei ole, on sen hommaaminen jälkeenpäin erikseen aina vähän hankalahkoa. Plus sitten purnukat täytyy upgreidata rattaallisiin. MV käytössä menee vähempikin, mutta jos kuitenkin innostuu joskus tekemään jotain 6-bath E6 hommaa, saattaa tulee ikävä sekä isompaa Joboa että sitä liftiä.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Toivottavasti ei lopuksi arvo maailmanlopun koodeja...
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Jaah, siis ilmeisti kuitenkin 2500-sarjan tankki ja 2509-puolat.... Ellei lähde yksittäis-osista rakentelemaan.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Älä ikinä hairahdu, maailmanlopun hommaa, aluksi kun kaikki kamat on tuoreita, saattaa onnistuakin tuo balanssi, mitä pitemmälle menet sen epävarmempi prosessi, hillitön homma pitää puhtaana, kemiat ruodussa., kalllista on jos pikkusatseilla lötraat, kemiat menee happamiks jos ovat "edullisia" prolabbiskokoja...laske vaikka aika + kulut, sitten jaat kehitettyjen matskujen määrällä ja vertaat vaikka whosnextiin... tervemenoa sinne, tai suosiolla C-41 matskua, tai sitten ("hih, hih", ??!!??) DIGIÄ...
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Vajaa eurolla rulla hyvää jälkeä - suosittelen =). Kodakin E-6 -setillä saa vieläpä PROFESSIONAL-tason kemikaalit - esim. AG Photographicilta saa hyviin hintoihin noita. Ei muutakun ostamaan ja kokeilemaan! Voi kehitellä diansa vaikka lauantai-iltana ja saa varmasti parempaa jälkeä kuin esim. Color-Kolmio keskimäärin ;-D. Jos ei kiinnosta, niin Who's Nextiin sitten. Erityisesti laakakuvaajille, jotka väridiaa kuvaavat, on ihan ehdoton homma toi koti-E6.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Mikään tässä esitetty ei pidä lainkaan paikkaansa. Noin sadan rullan kokemuksella -- pesualtaasta Joboon -- ja myös kymmenien muiden ihmisten kokemuksia kuulleena voin lämpimästi suositella E6-prosessia kotona, koska se on helppoa ja tulokset ovat toistettavasti joka kerta hyviä. Vatanen on ensimmäinen E6:a oikeasti tehnyt, jonka kuulen kertovan tällaista. Yleensä se menee niin, että E6:n kauheuksista ja vaikeudesta kertovat eivät ole koskaan prosessia itse kokeilleet. Kuulostaa kaikin puolin kummalta. Mitähän tämä "kemioiden ruodussa pitäminen" esim. mahtaa olla? Mulla ne seisoskelee ihan vaan hyllyllä. Kodachrome on sitten asia erikseen.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? no lähdetään nyt vaikka siitä että kehittää samalla koneella E-6 satsia kuin MV satsia. tippa fiksiä jää keloihin, se tuhoaa takuuvarmasti E-6 ensikehitteen. sitten Bleachin ilmaus, täytyy olla kemiat jatkuvasti 38 asteessa jotta tarpeellista haihtumista tapahtuis, muuten ei tuorestus osu ollenkaan hollille. Oletko ikinä vetäny E-6 testistrippejä, miten oot densitometrillä tsekkaillu käppyröitä ? juttelin Who´n kaverin kanssa, koska tahansa saa pöydälle viikon stripit... sain oppini Klikissä, jossa oli omat masiinat kun mistään ei saanu tarpeeksi luotettavaa laatua. Muistaakseni Who osti joko Klikin tai lehtikuvan kamat. voit mennä jutskaan sinne, mun ei (onneksi) enää tartte, investoin CFV perään, aika monta kehitystä saa tehdä ennenkuin ollaan samoissa hinnoissa (offtopic)... Sitten ihan tällainen perusjuttu kaupallisista labbiksista: Fuji E-6 on modattu silleen että ekana on vesihaude joka liottaa tuon päälimmäisen kalvon pois. sitten alkaa normaali E-6 pelittään. mikään labbis täällä ei ota sitä huomioon. opin sen kun Aaron Jones tuli suomeen ja sen workshopissa kuvattiin velvia laakaa, siihen asti oli ollut karseeta jälkeä, aaronin ohjeilla tuli fantastista... edelleen kun viet velviaa labbikseen, meinaa yrjöt lentää... maximum density:se tarttee olla filmipohjassa niin musta että kun alkustrippiä katsoo valoa vastaan, ei nää yhtään mitään. yleensä se on hobbykitillä vähintään vihertävän tai ruskehtavan harmaa...Onneksi ton voi nykyään korjata photarilla, kuten melkein kaikki muutkin mokat...
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Ei pitäis keloihin fiksiä jäädä, kun yleensä loppupesu tehdään samoilla keloilla ja käytön jälkeen ne vielä pestään. Noita kemioita ei myöskään tarvitse tuoreistaa, vaan voi tehdä osissa satsit jotka käytetään loppuun ja dumpataan. Paljon järkevämpää, säilyy puhtaampina aineet. Noilla hinnoilla tulee sitäpaitsi halvaks vaikka ei käyttäis uudelleenkaan, vaan vetäis vaikka sillä kolmen desin setillä sen pari filmiä ja sit dumppais samantien meneen. Fujin filmit toimii ihan yhtä lailla noilla Kodakin PROFESSIONAL ja Tetenal "hobby" kemikaaleilla. Jos eroa ei näe silmällä, vaan tarttee testistripit ja densitometrin, niin onko sitä eroa edes? Sitäpaitsi epäilen siltikin että ihan hyvää saa itse tekemällä, ei oo tarvinnu kattella. Varmasti parempaa kun Color-Kolmio, jolla se prosentti kaveripiirin kokemusten perusteella on alle 90, että tulis virheetöntä (parit filmit menny täysin pilalle).
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? J.W. Tarinasetä taas tarinoi. Juttua tulee kyllä hienoista "kalvoista" jotka liotellaan pois. Ei kyllä kovin proota ole tämä filmi- ja prosessituntemus. Vai että Velvia on niin kauheaa että yrjöt lentää kun viet labbikseen? Ehkäpä vika on niissä labbiksissa, kantsisko tehdä ite, mun ite kehitetyt Velviat on moitteettomia. Ilman mitään mystisiä kalvonliuotuksia alussa. (Totta puhuen, alkuhuuhtelulla on pieni vaikutus kuvan densitometriaan (väribalanssiin) johtuen mm. siitä, että kehite diffusoituu eri nopeudella märkään emulsioon, ja lisäksi alkuhuuhtelulla voidaan varmistaa filmin oleminen prosessilämpötilassa. Tätähän sinä et näytä tietävän kun horiset kalvonliuotuksista.) Tippa fiksiä on aika paljon. Yleensä mulla on ainakin tapana pestä, edes huuhtaista, laitteet. Siinä ei paljon tippoja jää, tai ne tipat on vettä. Jos mulla riittäisi mielenkiintoa vängätä asiasta niin voisin vaikka hyvin testata tuon fiksijutun. Voisin veikata että reilusti alle 0,1 g/l konsentraatiot hypoa ei merkkaa paljonkaan E6FD:ssä. Oikeasti kontaminaatiot ovat tod. näk. alle tuhannesosaa tuosta, pahimmassakin tapauksessa. Fiksikontaminaation nostaminen esimerkiksi taas jälleen osoittaa, ettet taaskaan tiedä aiheesta kovinkaan paljon, koska oikeat ensikehitteen kontaminaatioesimerkit on kääntökylpy tai värikehite. Mutta eipä nekään mitään rakettitiedettä ole, kunhan seuraa ohjeita ja käyttää järkeä. Meillä ei ole koskaan kiinnitetty erityistä huomiota kontaminaatioihin, ihan normijärjellä mennään. Korkit oikeisiin pulloihin, purkkien ja mitta-astioiden peseminen. Siinäpä se. Aika hyvin saat muutenkin vetää jos mv:n jäljiltä spiraaleihin jää niin paljon fiksiä, että se pilaa E6-prosessin ensikehitteen. Mää ainakin pesen ne filmit spiraaleilla. Sama fiksi siis jää filmeihinkin. Tiedätkö kauanko ne mv-filmit säilyy jos niissä on sellainen hypopitoisuus? Meillä tehdään C-41 ja E-6 samassa koneessa. Molempien prosessien lopussa on sellainen jänskä juttu kuin loppupesu, joka filmin lisäksi pesee spiraalit ja tankit. Kontaminaatio-ongelmia ei ole ollut. Silmällä niitä dioja katsellaan. Jos ei vikoja ole, niin ei ole. Eipä näitä vikoja kotikehittäjillä ole muuallakaan juuri näkynyt. Joillain vaatii yhden iteraatiokierroksen ensikehitteen ajan hakeminen. APUG on pullollaan ketjuja joissa ihmiset epäilevät olisiko heidän E6-prosessissaan vikaa kun ekaa kertaa tekevät, mutta sitten aina paljastuu joksikin valovuodoksi kamerassa tms. Se prosessi vaan nyt on sen verta helppo. Mullakin tuli täyttä timanttia heti ekalla kerralla, Tetenalin leikki-3-bath-kitillä lavuaarissa manuaaliagitaatiolla. Ei se oo niin ihmeellistä. Ei me puhuta mistään Kodachromesta nyt. Todelliset suunnitteluparametrit on niissä filmeissä. Emulsiokerrokset on täsmätty siten, että speksatussa prosessilämpötilassa (38C) kerrokset kehittyvät oikeisiin kontrasteihin annetussa ajassa, ottaen huomioon diffuusion vaatima aika kehitteen imeytymisessä filmiin. Tästä syystä alkuhuuhtelua ei yleensä suositella, ei Kodakin eikä Fujin filmeille - mutta jotkut sitä harrastavat, eikä sillä ole suurta merkitystä. Tämäkään ei ole niin eksaktia tiedettä, etteikö tässäkin voisi olla makuasioita pelissä. Kehittäjän näkökulmasta monta parametria ei ole: aika, lämpötila ja agitaatio. Jos nämä menevät oikein -- käytännössä sekään ei ole niin hirmu tarkkaa --, kaikki on kunnossa. Ja kun tekee one-shottia (tai rajallista uudelleenkäyttöä) noudattaen ohjeita ja tervettä järkeä, niin priimaa tulee. Yleensä parempaa kuin useimmista kaupallisista labbiksista, jotka joutuvat tekemään monimutkaista prosessikontrollia jatkuvuutensa takia ja jonka tekeminen hyvin on vaikeaa ja/tai kallista, etenkin nykyisillä pienillä volyymeillä. Testiliuskoilla ja densitometreilla on hyvä brassailla, mikä taas osoittaa, ettei aiheesta ymmärrä oikeasti mitään ja sortuu vain perus fakki-idiotismiin. Perusteiden alkeisiin kuuluu ymmärtää, mitä eroa on tuoreistetulla ja ei-tuoreistetulla prosessilla. Ymmärtänet, että prosessikontrolli on suotavaa, jopa välttämätöntä jatkuvasti toimivassa isossa labrassa kuten siellä Who's Nextissä jossa prosessikontrollille varmastikin annetaan sen ansaitsema arvo. One-shotin prosessikontrolli on ajan, lämpötilan ja agitaation säätö, sekä luonnollisesti se, että miksaa kemikaalit oikein (ei ole vaikeaa). Kotilabrassa Jobon kanssa (tai ilman) tehdään yleensä one-shottia (tai hyvin rajallista uudelleenkäyttöä), jolloin testistrippejä ja densitometriä ei välttämättä tarvita ja niiden käyttö on periaatteessa yhden käyttökerran jälkeen tarpeetonta. Kun prosessi on kerran kohdallaan, ja tekee asiat samalla tavalla, se on aina kohdallaan. Aiheesta on keskustelua mm. täällä: http://www.apug.org/forums/forum40/68336-confirming-strips-all-crap.html Hyvänä uutisena voin kertoa, että ohjeissa on annettu myöskin valmiiksi ne kehitysajat esim. rotary-koneelle (Jobo) tai manuaaliagitoinnille. Harvoinpa näistä ohjeista on syytä paljon poiketa. Poislukien Tetenalin vuosia köllötellyt älytön painovirhe 3-bath-kitin ohjeissa. Kun tekee itse, on myös itse vastuussa virheistään ja niihin voi esimerkiksi vaikuttaa olemalla huolellinen. Todistetusti esim. Color-Kolmiolla ei kannata kehittää yhtä ainutta rullaa, koska todennäköisyys että kuvat menee täysin vituiksi on liian suuri. Jumaloidulta Who's nextiltäkin olen kuullut yhden tapauksen jossa prosessissa on ollut selvästi kuvaa pilaava virhe, mutta yleisesti kai siihen lafkaan uskaltaa luottaa, niin monella hyviä kokemuksia suhteessa huonoihin. Mutta itse en ole vielä onnistunut E6-filmejäni varsinaisesti pilaamaan kertaakaan - kenties sekin päivä vielä koittaa, mutta sitten voin olla rehellinen itselleni ja muille eikä tarvitse ruveta kertomaan satuja. Ja eipähän ole enää naarmuja niinkuin Eirillä. Muitakin terveisiä mr. ammattilaiselle: filmipohjassa ei ole maximum densityä (ok, saivartelua, mutta kyllä ne perustermit JOTAIN merkkaa), mutta anyway, MIKÄÄN diafilmi MITENKÄÄN kehitettynä ei lähellekään tuota sellaista Dmaxia että valoa vasten ei näkisi yhtään mitään; tämä jorina tarkoittaa vain ettet ole ikinä katsonut yhdenkään diafilmin läpi valoa vasten, tai sitten vaan keksit taas satuja. Dmaxit menee oikein kehitettynä n. 3.5 asti about Velvialla muistaakseni. Siitä kyllä näkyy lamput hyvin lävitse. Jotkut elokuvaprinttifilkat kuten Kodak Vision premier menee Dmax yli viiteen, se alkaa jo lähestyä tota speksiä ettei läpi näy. Kääntöfilmeissä Dmax on loppujenlopuksi suht rajallinen. Värikehitteessä on sitä rajaava ainesosa. Tämä on yksi diojen pikku heikkous jota harvoin mainitaan! Oletan, että oikeasti tiedät jotain aiheesta, mikä tarkoittaa että keksit satuja tietoisesti. Jokin motiivi aina löytyy, onkohan sulla joku C-41-proggis menossa että pitää saada E6 kuulostamaan mahdottomalta? Kaltaisesi satusedät/huijarit aiheuttavat hallaa filmikuvaukselle ja sen harrastamiselle. Tiedänpähän nyt, etten ainakaan osta sinulta mitään.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? no eipähän tartte aikaa enää tuhlata tähän, mulle on ihan sama mihin kukin energiaansa tuhlaa, ilman mitään taka-ajatuksia. macon kitin rinnalle olen ottanut Kodakin originaalisatsin, tömäkkä on aina tömäkkää, olis aika mielenkiintoista nähdä niitä herran super E-6 filkkoja. Mun omat on kaikkien katseltavana osoitteessa www.jukkavatanen.com on ihan streittiä kamaa, crossausta ja sitten kodachromea ja C-41 stuffia, kuvienhan takia näitä väännellään. noi ihme säädöt on sitten tekniikarunkkareita varten. niitäkin täällä ihan tarpeeksi riittää... Analoginen väri on mulle Passé, ihan miten päin asiaa katsoo ! ( vaikka kuinka olis Flextight skanneria ja ektar 100 negaa...) Sitäpaitsi jotta voi ostaa, täytyy olla asiakasnumero... sen saamiseksi tarttee tsekata ettei tule tarpeeksi ongelmia heti alkuun. ihan vinkkinä...( nykyisetkin riittää, että ehtii tehdä omiakin juttuja)
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Ai että herran super E-6 filkkoja? Ihan normi filkkoja joilla normaaleja kuvia. Dmax ja Dmin kohdallaan ja väribalanssi oikein. Ihan normaalia siis. En yhtään ihmettele kyllä sekoilujasi, jos sinulle on jokin ihme superteko että saa filmin kehitettyä oikein. Oletkohan nyt vienyt vahingossa C-41-labraan ne oksennusta aiheuttavat Velviat? Kieltämättä mun super E-6-prosessi tuottaa paremmin dioja. Nii ja jos skanneja haluu nähdä niin tässä jotain mun super eekutosia: http://sorsa-tv.ath.cx/~antalh/kairouan/ Sinun kuvissasi puhuttaa sisältö - siitä kaikki plussat kotiin - mutta ei tekniikka. Onneksi näin päin, mutta lakkaa pelottelemasta ihmisiä niistä asioista missä varmasti tiedät olevasi väärässä.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Noniin, on hemmolla ollut kamera matkassa maailmalla, ei siinä mitään, aika sinisiä shotteja, sellainenkin ihme kun skylight suodin on keksitty... ei aihetta enempään ( kyl mä jättäisin noilla eväillä rehentelyn sikseen...)
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Niin - jos lähtee kuvaamaan siniseksi maalattua kaupunkia ja sen sinisiä värejä, niin en lähtisi "korjaamaan" sitä millään suotimella. Siitä ikäänkuin lähtee pointti. Miten skylight-suodin muuten liittyy E6-kehityksen laatuun? Mennäänköhän tässä kenties henkilökohtaisuuksiin, aiheen sijasta? Hah hah haa. Etkö enää muuta keksi? Ei tässä mitään rehennellä. Tässä dissataan sinun kaltaisiasi häirikköpellejä. Ja syystä.
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? tavataan kymmenen vuoden kuluttua ja katotan missä olet...
Vs: Jobo 4x5-kehittämiseen - mutta mikä ihme malli? Tämä aiheensiirtohan ei ollut mitenkään yllättävä veto parturi-kampaajalta. Kun se pyysi nähdä kuvia jotka olen E6-kehittänyt, niin aavistin jo linkkiä laittaessa että nyt se kaivaa niistä jonkun kuvaukseen liittyvän "virheen" ja dissaa sillä perusteella kuvia, mikä tietysti aukottomasti todistaa myös kehityksen vialliseksi ----- tai sitten ei. Tämä blatantti typeryys, että siniseksi maalatut seinät eivät ole kuvassa valkoisia, kuitenkin ylitti minun rajani. Nauran kippurassa. Sorry Usagi, taisimme Jukkaprooon kanssa vallata sun thriidis... Nyt annan asian olla ja keskityn olennaiseen! Pahoitteluni kaikille osapuolille turhasta väännöstä. Kehitelkää vaan huoletta E6:a himassa, voin taata että siniset seinätkin toistuu sinisinä kun vaan noudatatte ohjeita!