Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Ainakin viime vuonna sai vielä näitä kullattuja Kodakin arkistokelpoisia CD-levyjä jotain 7 € kpl. Näissä pitäisi tiedon säilyä. Ei sillä, että filmistä luopuisin. Ja koettakaa nyt edes suosia niitä lähikauppojanne.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Ei ne kullatutkaan levyt ikuisia ole, vaikka parempi kuin tavalliset. Kodak on valmistuksen lopettanut vuonna 2002, joten voi olla hankala löytää. Mitsuilla ainakin on korvaava tuote... Ei jaksa väkisin suosia lähikauppoja, se ei kertakaikkiaan ole järkevää mm. edellä mainituista syistä. Tavara pitää tilata jopa aiemmin suomalaisten liikkeiden kautta ja se maksaa usein jopa n. tuplasti Suomessa. Parhaassakin tapauksessa ero on niin selkeä ja postikuluero niin pieni, että ei vaan pysty. Ei ainakaan tässä elämänvaiheessa, kun rahaa ei aivan liikaa ole =).
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? En ymmärrä, miksi minun pitäisi suosia "lähikauppaa" (joka on kenties satojen kilometrien päässä), joka lähinnä toimii tilauksen välittäjänä. Se ei ole mitään oikeaa paikallistarjontaa. Se ei tarjoa mitään lisäarvoa, ei tee tilaamisesta helpompaa, eikä auta filmin asiaa millään tavalla. Maksaisin vain tyhjästä. On toki harmi, ettei Suomessa ole kunnollista filmikauppaa jolla olisi varastoa, mutta se johtuu vähäisestä kysynnästä ja on luonnollista. Ei Suomesta saa mitään muutakaan vähänkään eksoottisempaa tuotetta. Nykypäivänä erikoisemmat tai professionaal-filmit ovat jo sellaisia. Ne pitää tilata. Joko itse tai liikkeen välityksellä. Perustelkaa joku, miksi liikkeen välityksellä. Haluan tukea filmin VALMISTAMISTA ostamalla sitä. Posti kulkee maailmanlaajuisesti nyt ja jatkossakin. Lisäksi jo syy olla tukematta rikollismafiaa nimeltä Itella on ihan riittävä tilata ulkomailta. CD-R-levyt olivat aluksi kaikki tullessaan kullanvärisiä. Sittemmin niitä on näkynyt kaikenlaisissa väreissä. Erilaisia säilyvyyslupailuja on annettu vailla katetta. Ihan sama kuin muinaiset värifilmit, jotka nekin ovat haalistuneet lupailuista huolimatta. Kaikki ei toimi saman tien. Kukaan ei ole pystynyt osoittamaan että kappas, tässä on CD joka kestää 20 vuotta. Sen sijaan moni on pystynyt osoittamaan, että CD, jolle moista on luvattu, ei ole sitä kestänyt.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? On suomessa filmikauppa joka pitää parhaita Kodak, Fuji ja Rollei matskuja hyllyssä, sen vetäjä tosin nyt asettaa omat taiteelliset ambitionsa etusijalle, mutta lukuisista maanitteluista johtuen on uudistanut hinnastonsa. varmaan joku täällä arvaa mikä tämä pulju on...ja jatkaa MV messagen levittämistä.( ei tosin enää joka käänteessä tarjoa "besserwisser neuvojaan eikä varsinkaan lahjoittele ilmaiseksi testifilkkoja, ne tuo ukkeli käyttää vastedes itte)
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Kodakilla on taas markkinoilla kullattuja (ei keltaista maalia) CD-R ja DVD-R -levyjä. Eräs käyttövarmuutta lisäävä tekijä on pintojen useat suojakerrokset. Lähes jokainen käyttäjä varoo luonnostaan sitä puolta, jolta luetaan (joka muutenkin on suojattu jo levyn rakenteella), mutta ei välttämättä huomaa varoa sitä puolta, jossa esipainettu tai kirjoitettu teksti on. Useimmissa levyissä se on hyvin herkkä naarmuuntumaan jolloin heijastava pinta vioittuu ja tehokkaasta datan sirottelusta ja virheenkorjauksesta huolimatta ei levyä saa enää luettua kunnolla.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Ei koske filmejä, mutta sopinee esimerkiksi tähän. Yritin urhoollisesti tukea suomalaisia kauppoja ja etsiä Pilot-mustekynään sopivaa patruunaa tai säiliötä. Kaikki paikat jotka kiersin täällä (nettihaut eivät tuottaneet mitään tuloksia), tarjosivat eioota ja halusivat nähdä kynän ja kun toimitin nähtäväksi nii pyörittelivät päitään... Lopulta tilasin hong kongista alkuperäisen mustesäiliön hintaan 2e postikuluineen. Mulla meni moninkertaisesti tuo määrä rahaa jo siihen kun kiersin näitä suomipuoteja läpi... Viikko ja se oli tullut postiluukusta kotiin.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Kiva kuulla että jatkat. Mielenkiintoisia/erikoisia tyyppejä ei koskaan ole liikaa ;D. Jokainenhan voi valita mistä ja miten ostaa ja sinä ainakin tarjoat selvästi massasta poikkeavan vaihtoehdon.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Vielä löytyy filmille kuvaavia villieläinkuvaajiakin: BBC NEWS | Science & Environment | Leaping wolf snatches photo prize
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Tilasin sitten tänään setin filmiä macodirectiltä. En tiedä oliko läheskään halvin mahdollinen paikka, mutta tuli sopivasti vastaan ja tilaaminen tosiaan oli helppoa. Postikulut Suomeen vajaat 15 euroa. Nyt nähdään tulevatko nopeammin kun Telefotosta tilatut Kodakit, joilla on pari viikkoa toimitusaikaa. Eipä tuolla macolla kovin ihmeellinen valikoima ollut, esim. Kodakin E100VS:ää ei näyttänyt olevan. Uutuutena oli sitten tarjolla Rollein diafilkkaa, hintakin oli suht halpa. Onko kokemuksia moisesta? Sukua Agfalle? Nyt on sitten tulossa filmiä ainakin vuoden tarpeiksi. Toivottavasti Who's Next Lab pysyy pystyssä, niin kehityspalvelut sentään löytyisi Suomesta.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Rollein Diafilkkaa... No Comments... ehkä antaa jotakin osviittaa macon "aluevaltaus" pakata sitä filmipohja linsiinpäin ja myydä "taidefilminä" Holgajengille.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? ...Niinku vähän muutkin Rolleit on vanhoja jämiä Agfalta ja muilta (no ei kai ihan kaikki, mutta turhaa kikkailua, myis vaan oikeella nimellä tai kertois ainakin suoraan mitä myyvät).
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Rollein brändin käyttämisessä jämien myymiseen on tietysti ideana täsmälleen se, että ei missään nimessä kerrota, mistä on kyse. Rollei on harrastaja-seksikäs ja antaa laadukkaita mielikuvia, historia ja mystiikka herää henkiin; kuvaajan rimpula Nikon on äkkiä puoliksi Rolleiflex, kun siihen lataa oikean filmin. Agfa taas - jaa se moneen kertaan konkurssiin mennyt has-been, joka ei kiinnostanut ketään eläissäänkään. Oikea tuoteseloste pilaisi bisneksen heti.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Enimmäkseen uusia jämiä ne taitavat nykyisin olla. Vuori tuli tietämättään kehuneeksi vahvan brändin käytön etuja bisneksessä; tuolla tavallahan kaikki tahtoisivat toimia - mikäli mielikuvavaikutus olisi todellisuudessa sellainen. Rollein tuntee nimenä vain asiaan paneutuneet harrastajat, ja he taas tietävät, mistä filmeistä todellisuudessa on kysymys. Luultavasti Agfa olisi filmibrändinä vahvempi, sillä Agfa oli omana aikanaan tunnettu filmivalmistaja, jolla oli vahva fanijoukkonsa. Rollei-filmipakkauksissakin on nykyään isolla Agfa-logot (niissä filmeissä, jotka on Agfan valmistamia eikä esim. Orwon) varmaan tästä syystä. Mutta ei taida Agfa antaa lisenssejä Agfan nimen käyttöön filmien tavaramerkkeinä, joten Agfa täytyy tuoda esiin valmistajana.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Näinhän se menee. Macolla on oikeus Rollei-nimen käyttöön mutta ei oikeutta Agfa-nimen kaupalliseen käyttöön. Jos Macodirektissä klikkaa APX 100:aa niin saa esiin Rollei Retro 100-filmin. Voiko sen enää selvemmin sanoa. Filmien uudelleenbrändäys ei ole uusi asia eikä pitäisi tulla kenellekään harrastajalle yllätyksenä. Kuluttajan kannalta uudelleenbrändäys on pelkästään hyvä asia niin kauan kun uudelleenbrändättyjä filmejä myydään halvemmalla kuin alkuperäistä. Laitetaan nyt vielä lista yleisimmistä uudelleenbrändätyistä mv-filmeistä tähän: Arista Premium 100 = Kodak PlusX 125 Arista Premium 400 = Kodak TriX 400 Arista EDU Ultra 100 = Fomapan 100 Classic Arista EDU Ultra 200 = Fomapan 200 Creative Arista EDU Ultra 400 = Fomapan 400 Action Legacy Pro 100 = Fuji Acros 100 Legacy Pro 400= Fuji Neopan 400 Adox CHS 25 Art = Efke KB25 Adox CHS 50 Art = Efke KB50 Adox CHS 100 Art = Efke KB100 Rollei Retro 100 = Agfa APX 100 Arista Premiumia lukuunottamatta kaikkia yllämainittuja on saatavilla helposti.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Vähän OT, mutta tuo Legacy Pro ( Fuji Acros) kiinostaa...löytyykö suomesta ? mv-Fujia, Across tai Neopan, ei käsittääkseni tuoda enää maahan Fuji Finlandin toimesta.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? No kyllä kai monet haluis tehdä oikeasti parempaa kuin muut ja myydä sitä vielä halvemmallakin, mutta samaan aikaan paremmalla tai vähintään samalla katteella . [QUOTE> [/QUOTE] Veikkaan että moni noita ostaa "testiin", uusina tuotteina. Halutaan kokeilla että tuleeko eri jälkeä kuin muilla vastaavilla tai että onko se todella just samaa jälkeä kuin Agfalla . Ehkä ollaan kuultu "huhuja" että se vois olla samaa vanhaa eri pakettissa, tai sitten ei edes välitetä niistä logoista tai mietitä mitä se oikeasti on..
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Ei tietääkseni tuoda Suomeen (ellei Vatasella ole?) mutta Macodirectiltä Legacy Pro:ta saa ja nyt uutena vaihtoehtona on Digitaltruth:in UK:n nettikauppa (Photographic & Darkroom Products by Brand). Jälkimmäisessä on postikulut Suomeen paljon edullisemmat kuin Macodirectillä.
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Ja tää http://www.fujilab.co.uk/catalog/film-black-white-c-30_33.html jonka ainakin Esterhaus on jo tainnut hyväksi todeta. Ainiin, pitiks siin paketissa lukea Legacy? Oliko noi jotain eri kamaa vai samaa Acrosia?
Vs: Kokeeko filmi renessanssin? Hyväksi havaittu on, muualta ei hinnan puolesta kannata ostaa Fujin filmejä nykyhinnoilla ja noiden postikuluilla.