Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Koulutuksen merkityksestä, taas

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana SakkeM, 14 Maaliskuu 2009.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Heh, eikös opintojen jättäminen kesken ole sama asia kuin talon rakentaminen vain puoliväliin - ei kenenkään etu. Ikävä sanoa, mutta tässä asiassa sinä et selvästikään tiedä mistä puhut.

    Humanistien johtamasta koulutuspolitiikasta en tiedä muuta kuin, että kyllä kaikki päätöksenteko on Suomessa ollut jo kauan aikaa talousvetoista. Myös niillä aloilla joilla toiminnan sisältö on muuta kuin kamreeritoimintaa. Humanistit vastasivat viimeksi koulutuspolitiikasta ehkä joskus 1800-luvun puolivälissä...

    Ja mitä noihin työryhmiin ja komiteoihin tulee, niin tuskin tässä maailmassa muuta päätöksentekoa olisikaan kuin oikeamielistä diktatuureja, jos se niin helppoa olisi. Ei pidä yksinkertaistaa asioita silloin kun ne ovat oikeasti monimutkaisia.
     
  2. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Se etu kohdistuu koko kansantalouteen.
    Etua ja suuria säästöjä saavutetaan sillä että valmistutaan aikataulussa, eikä venkoilla jatko-opiskelijana puolta elämää.
    Myöskään tehokkuutta ei sovi unohtaa, niin kuin III-asteen oppilaitoksissa on jo valitettavasti tehty.
    Annetun opintoajan ylityksestä pitää seurata välitön erottaminen ja kaikkien  muiden opintojen estäminen (ts. mene töihin), kasvattaa kummasti opintohaluja kun koko tulevaisuus on vaakalaudalla.

    Valitettavasti tiedän mistä kirjoitan ja  on lisäksi niitä aiheita joilla musta saa äkkiä kiukkuisen "kaverin"
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Ihmisten on joskus niin vaikea arvostaa toistensa ponnisteluja :-(
     
  4. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    No, näitä asiantuntijoita on Suomessa n. 4 000 000, että et ole yksin. Teitä kiukkuisia kavereita on torinvarret pullollaan ;-)
     
  5. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    ;D

    Omalta osaltani jätän tämän nyt tähän (ellei joku %¤#¤& provoa lisää).
     
  6. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Oijoi... Joutuu jäämään pöytälaatikkokuvaajaksi. Opiskelu on niin köyhää ettei elämäntilanne mahdollista, samoin assarina toimiminen..
    Ehkä eläkepäivillä sitten pääsee opiskeleen - vaan ei kerkiä enää mainetta hankkia.

    Kyl täs vanha äijä on kade nuorille jannuille joilla on vielä realiteetit aloittaa opiskelut.

    Mutta eihän Adamskaan valokuvausta tainnut koulussa opiskella - kova muusikko tosin oli.
     
  7. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Vaan eipä tuo tainnut niin kovin hääppöinen kuvaaja ollakaan, enemmän tuollainen teorialla näprääjä.
     
  8. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Ja mitenkäs palaverit sitten olisivat tehottomia?
    Palaverit ovat erittäin tehokas keino hoitaa asioita joissa tarvitaan laajempaa yhteistyötä.
     
  9. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Nää on pitkälti makuasioita.

    Kenet tähän esim. top-20 -listaan muuten lasketaan?

    Toinen paljon mielipiteitä jakava kuvaaja lienee HCB, jonka kuvat ovat joillekin autuus, toisille kamalaa suttua vailla mielenkiintoa. Samaa kastia edustaa mm. Capa, josta tuskin olisi tullut kuuluisaa ilman ennenaikaista kuolemaa sotakentillä.
     
  10. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    No joo, en mä nyt tuotakaan ihan vakavissani kirjoittanut, niinkuin en oikein mitään juttuja näihin foorumeihin, joten älkää nyt kovin vakavasti ottako. ;) Ei noita kuvaajia voi mitenkään luokitella mihinkään top listaan, kun kaikki ottivat eri tyylisiä kuvia ja eri tasoisin laittein.

    Palavereistä tulee aina mieleen, kun edellisen nousukauden aikaan olin yhtä työtehtävää hoitamassa Ranskassa. Siellä oli palaveri, jossa puheltiin vaan työntekijöiden perheasioista ja muusta turhanpäiväisestä. Sitten porukka lähti syömään ja minä jäin tunnollisena suomalaisena työläisenä pakertamaan konttorille. Seuraavana päivänä ihmeteltiin, että enkö minä tiedä uusista linjauksista, ne oli siellä pitkällä päivällisellä päätetty.
    Tuon jälkeen jätin palaverit väliin ja kävin vaan porukan mukana syömässä.
     
  11. Vs: Koulutuksen merkityksestä, taas

    Juu ei tainnut kouluja vielä tuohon aikaan ollakaan. Iso A:lla oli mm. Paul Strand mentorina, joten oppia sai sitä kautta. Taisi alkuvaiheessa myös Edward Westonkin käydä läpi Anselmin printit.

    Adams perusti valokuvausosaston San Francisco School of Fine Arts:in. Se kait kertoo jotain hänen suhtautumisestaan koulutukseen ja sen tarpeeseen. Kyseinen oppilaitos on yksi kuluisimmista ja edelleen toiminnassa.