Digiviikolla Rajalassa oli tarjouksessa Elinchromen D-lite 2-4 KIT, johon kuului yksi D-lite 2 ja yksi D-lite 4 salama sekä peruskitti softboxeilla. Tilasin tuotteen, jonka piti saapua marraskuussa. Sitten toimitus viivästyi ja tuotteen piti saapua joulukuussa. Tilasin tuotteen uudelleen, kun niin Asia selvä. Nyt kun tuote on saapunut, kittiin ei kuulukaan kaksi softboxia vaan kaksi sateenvarjoa! Eikö minulla ole kuluttajansuojalain mukaan oikeus saada sovittuun 499 euron hintaan tällainen D-lite kitti, johon kuuluvat edelle mainitut salamat ja softboxit? Ei sillä, että nuo softboxit olisivat käytössä hyödyllisemmät mutta ne ovat selkeästi kalliimpia kuin sateenvarjot.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Kyllä jos vain tuota tuotetta on Elinchromelta edelleen saatavissa, on sinulla oikeus saada tilaamasi mukainen setti. Jos eivät tuohon suostu on sinulla oikeus purkaa kauppa tai vaatia rahallista hyvitystä saamasi setin alemman arvon vuoksi. edit: mitä muuten allaolevalla tarkoitat? Typo? Miksi tilasit uudelleen jos oli jo kerran tilatttu ja myöhässä, eikä peruttu? Oliko uudelleen tilattu varmasti sama kuin aikaisemmin tilattu setti?
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa On tietysti. Asiassa on nähdäkseni oleellista, että ne softboxit eivät ole mikään salamien mitätön lisäbonus, vaan kyseessä on nimenomaan _kit_. Kitti määräytyy aina juuri kaikkien paketissa olevien oleellisten tavaroiden kautta (vrt. kamerakitti, joissa on merkittävä ero, jos paketissa onkin yksi kahdenkympin Sigma eikä kahta hyvää Nikonia). Et ole saanut sitä, minkä tilasit ja mistä maksoit. Silläkään ei ole mitään väliä, vaikka Rajalan nettisivuilla olisi ollut virheellinen tuotteen kuvaus.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Mites perustelette sen mitä siihen tarjoukseen on kuulunut ?
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Mites perustelette sen mitä siihen tarjoukseen on kuulunut ? Itse jos / kun olen tilaan /tilannut Rajalan netti kaupasta, mutta noudan ostokseni Porin Rajalasta
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Tilasin tuotteen uudelleen, koska Rajalasta niin kehoitettiin. Jäi näköjään lause alunperin kesken. Laitoin Rajalaan sähköpostia ja sain sieltä vastauksen, että jätä noutaessasi varjot Tampereelle, niin he lähettävät Helsingistä 2kpl 40x40cm softboxeja. Olen ihan tyytyväinen, vaikka isompia softboxeja odotin. Tosin, alkuperäisessä ilmoituksessa ei mainittu softboxien kokoa, joten enää en voi valittaa Mitenkö perustelen alkuperäisen tarjouksen sisällön? Kysyin asiaa Rajalasta näin: "Olen odotellut tuota D-lite 2-4 KITin toimitusta ja nyt ne ovat ilmeisesti tulleet. Ihmettelin vain sitä, että eikö setissä pitänyt alunperin olla kaksi softboxia eikä sateenvarjoa?" Vastaus: "Tervehdys, Ennakkotiedoista poiketen paketti toimitetaan sateenvarjoilla. Ystävällisin Terveisin Rajala Pro Shop" Ja siihen vastasin sitten, että olen tilannut kitin softboxeilla enkä sateenvarjoilla, joten haluan softboxit. Kuluttajansuojalain mainitseminen tuotti alussa mainitun tuloksen. En tiedä, kuinka usein tällaista sattuu mutta näköjään käy paremmissakin liikkeissä.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Luulisin olevan ainakin osittain myös maahantuojan moka? Eikös ne sateenvarjot ja heijastinkuvut ole samanhintaisia jos noihin softboxeihin vertaa? Omituinen juttu kuitenkin. Telefoto myy samaa settiä ja siinäkin mainitaan ne softboxit.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa On varmaan maahantuojasta kiinni, ihan totta. Mutta ilmoituksessa ei mainita mitään heijastinkuvuista, vaan ainoastaan sateenvarjoista. Jos mukana olisi heijastinkuvut, niin ottaisin tod.näk. silloin sateenvarjot. Panit muuten miettimään, että onko mukana nuo heijastikuvut... Kuvassa ne on näkyvillä mutta niitä ei mainita tuossa listassa. Laitan linkin: http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=5709 Edit: En taidakaan enää ärsyttää Rajalan setää sähköpostilla, vaan katson noutaessani, onko mukana heijastinkuvut.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Katos, kuvassa ne tosiaan on muttei tuossa listassa? Kummallista.
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Ja kuvan mukaan eletään, ellei erikseen ole mainittu: "tämä ja tämä ei sisälly pakettiin" Muussa tapauksessa tuotekuva on harhaanjohtava
Vs: Rajalan vastuu tuotteen sisällön muuttuessa Kysyin muuten Telefotostakin tuota paketin sisältöä. Heilläkin se on väärin, eli sateenvarjoilla tulee. Ikävä tilanne varmasti niin maahantuojalle kuin myyjällekin.