Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ja taas Italiaan

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Quiquern, 29 Joulukuu 2007.

  1. rouhis

    rouhis Member

    61
    0
    6
    Vs: Ja taas Italiaan

    Onkos konkareilla kokemuksia Umbrian alueesta, Trasimeno-järven ympäristöstä? Sieltä on talo vuokrattuna viikoksi toukokuun lopulle.
    Perugia on lähin isompi kaupunki ja sen läpi olen joskus työmatkalla ajellut, mutta muuten tuntematonta seutua.
     
  2. Vs: Ja taas Italiaan

    taidat tulkita vääriä mittareita.Kyl se kulkee ton kaksaataviisikymppiä toi turborellu, mutta silloin ollaan jo kierroksissa punaisella ja kulutus tuolla viiskytlitraa satasella

    P.S. Ihmiset saa fiiliksiä niin eri asioista, minä en ainakaan istumisesta polvet suussa ja muoviruoan mutustelemisesta
     
  3. Vs: Ja taas Italiaan

    Kannattisiko siis haalia vastakaikua karvanoppasaiteilta?
     
  4. Vs: Ja taas Italiaan

    No eipä ole, mutta kiinnostavalta näin kartasta katottuna kyllä näytää...
    Eipä tämä Firenzen ympäristökään ole meikäläisele tuttua, mutta tässä ehtii komeasti ottamaan selvää.
     
  5. Vs: Ja taas Italiaan

    Joku hikinen pikkufiiu viikoksi ? samalla hintaa ajan edes takaisin algarveen...
     
  6. Vs: Ja taas Italiaan

    Aja vaan...
     
  7. Vs: Ja taas Italiaan

    Semmoinen käsite kuin "Grand Touring" on hämärtynyt noitten karvanoppa GT corollien mukana. Se tarkoittaa matkailua pisteestä A pisteeseen B, mahdollisimman mukavasti, ilmastoidussa autossa jossa on nahkasisustus, jotta sikarin haju ei häiritse, ja tarpeeksi nopeasti, jotta voi nauttia kohteista mihin päättää jäädä joksikin aikaa. Toinen tie on sitten mennä virran mukana, mutta se ei ole minulle. OK, hyvin harva nauttii vapaista nopeuksista, mutta onneksi kaikki ei ajattele kuten herra kuikuri.
     
  8. Vs: Ja taas Italiaan

    Katkeraa on juu autoilijan arki. Lentäminen on todellakin vapaaehtoista, Brusseliinkin. Koneessa syöminen ei ole myöskään pakollista. Eikä ole pakko edes istua ahtaasti. Ehdotin jo että saisit varmaan parempaa myötähekumaa jostain muulta saitilta. Vai pitäiskö alkaa tuota epätarkkaa kelt-pörssikuvaasi vielä kehumaan? ;-]
     
  9. hsm

    hsm Member

    852
    0
    16
    Vs: Ja taas Italiaan

    Onhan siinä kaikenlaista päivämatkan sisällä Perugian lisäksi: Assisi, Cortona, Arezzo, Orvieto, Siena.
    Gubbiossa on toukokuussa Palio della Palestra ja Corsa dei ceri, kiinnostavia perinnejuhlia. Vuoristokaupunki Norcia on aina käymisen arvoinen villisikamakkaroineen ja tryffeleineen.
     
  10. Vs: Ja taas Italiaan

    Onneksi ei ole hajuakaan, mitä tuo kaikkien alojen dosentti kuikuri nyt aikoo sanoa. Senverran änkyrää on tuo sanoma...
     
  11. Vs: Ja taas Italiaan

    laitan tässä pari shottia perhealbumista, kun tää autossa istuminen on verissä, aina 50-luvulta saakka. Pisteet sille joka tunnistaa auton :  Yhtä nopea kun aikansa Jaguaarit, ja yhtä tyylikäs kuin aikansa Rolls Roycet, ja myös lentokonetehtaan tekele, faijani silmäterä...
     
  12. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: Ja taas Italiaan

    bentley?
     
  13. Vs: Ja taas Italiaan

    Eip,  pieni vinkki: Sfinksi nokalla...
     
  14. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: Ja taas Italiaan

    Armstrong Siddeley
     
  15. Vs: Ja taas Italiaan

    Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, sekä bonuksena ilmainen patikkamatka Comojärven kautta Venetsiaan
     
  16. Vs: Ja taas Italiaan

    Armi ja muistomerkki ;-]

    80-alussa kun viipotettiin alas alpeilta Comon rantaan kahdella pyörällä kolliporukassa, eipä tuolloin ollut kameroita mukana. Ei mahtunut laudanpätkän varassa olevaan kamapyramiidiin, johon assari takana nojaili, onneksi huuliharppu ja brandypullo mahtui... Mutta koska Italiassa ei ollut kypäräpakkoa, niin viileesti vain aurinkolasit päässä tuk hulmute. Minulla oli ollut 400-kuutioinen moottoripyörä jo kaksi viikkoa ja osasin siis ajaa sitä kuin nuori harakka. Suunitelma oli jonkkaan ja kalja. Milanoon saakka päästiin ja siitä Geneveen ja Pariisiin.

    ...Seuraavana vuonna kahdella susiparilla Lancia Betan kanssa keula pystyssä Epsanjaan.
     
  17. hsm

    hsm Member

    852
    0
    16
    Vs: Ja taas Italiaan

    En malta olla mainostamatta Travemündeen/Lyypekkiin meneviä rahtilaivoja. Lähtö Helsingistä illalla, kaksi yötä ja päivä siinä välissä merellä, aamulla aikaisin Saksassa ja illalla Pohjois-Italiassa.
     
  18. Vs: Ja taas Italiaan

    Onhan tuossa vaihtoehtoa, jos on pakko autoilla. Kuten sanottua, aikansa kutakin, ja jos ei olekaan vielä kylläntynyt tämmöiseen 1168km ajamiseen yhteen suuntaa, niin tämmöiseen n.10h 58min. paahtoon lomallaan en suosittele. Voi olla jo kerrasta lomatunnelma aika hapero -vaikka sitten oliskin jo ihan täys laivassa makaamistakin ;-)

    Ei silti, jos ei ole automatkaa koskaan manner-Eurooppaan tehnyt, niin toki sitä suosittelee. Viikko Milanoon ja toinen takasin niin vot näkee kaikenlaista. Kevytpaahdolla näkee moottoriteitä. Jotkut niistä kuulemma tykkäävät. Mutta jos on matkalla vaikka sinne Milanoon, niin aika tavalla helpompaa on istua pari tuntia koneessa.
     
  19. Vs: Ja taas Italiaan

    Lancia Beta, Bella Maccina! No löytyihän se sieltä vitutuksen seasta! Älä huoli, Alpine Turbo ei koskaan tule Suomeen, sen pitää verotus ja rajoitukset varmana. Ei ole mitään ideaa ajaa tampereen moottoritietä, ja tietää että vielä olis varaa panna tuplasti päälle. Demokratia liikenteessä tarkoittaa, että myös kuplavolkkareiden ja Wartburgien pitää päästä samaa kyytiä, mitä taulussa lukee. No se siitä, hupi on vain parin tunnin päässä. Olen minäkin saanut tarpeeksi jauhamisesta välillä Kapellskär-
    Helsingborg. En myöskään viitsi laittaa autoa Finnlinesin rekkaruumaan, sillä samalla rahalla tosiaan lentää keskieurooppaan. Aluksi mulla oli auto parkissa Hahnin Hotel Euroopan parkkihallissa a´50 ekeä kuukaudessa, mutta Alpinen myyjä lupasi pitää sitä omassa parkkihallissaan pressun alla, joten jatkossa belgian kautta. Sun karttas aika hyvin havainnollistaa, missä peräkylässä me asutaan. Ei siinä mitään, onneksi on nimi Vatanen ja Ari on ranskalaisten kansallis sankari, ja auto on Gallien kansallis ikoni, aina on pärjätty.  panen vielä pari kuvaa albumista, niille jotka ei tiedä, mitä automatkailu oli ennen, ei ollut tunkua teillä, ja kuikurille vespakuva, tsekkasin nuo sun shottis...

    P.S.  Aikanaan 70 ja 80 luvuilla ajoin kaksi kertaa vuodessa pariisin muotiviikoille pikkuisella R5 Alpinella. Se oli tarpeeksi nopea silloin (210 km/h)  Nykyään vilkkuu Alpine Turbon takana valot jos menee valoisalla Autobahnia vaikka pultti pohjassa. Ihmettelin aikani miksi pitää "tuunata" noita Saku monstereita ?? Sitten mulle kerrottiin että nuo ABT,AMG, Brabus, Alpina  jne. pajat itseasiassa vain poistavat tuon 250km/h rajoituksen moottorin ohjauselektroniikasta mutta niin että tehdastakuu on silti voimassa, tuo "tuunaus" muuten on itseasiassa silmänlumetta. tehtaan hiljaisella hyväksynnällä vähän liikutaan "harmaalla alueella"
     
  20. hsm

    hsm Member

    852
    0
    16
    Vs: Ja taas Italiaan

    Se on macchina...