Heikura käski kuvaamaan, eikä ostamaan kallista kalustoa ja kymmentä taustasalamaa. Ja niitä vermeitä säädellessä jää ne nappikuvat Heikuran mukaan ottamatta Näin on, erittäin samaa mieltä, Higg
Vs: Heikura on fiksu mies! Ensin arvelin,, että Heikura on soittanut sinulle ja käskenyt sinua henkilökohtaisesti, mutta ilmeisesti Heikura on sanonut jotain tuollaista jossain Fotofinlandia-voiton jälkeisessä haastattelussa. Hieman on epäselvää, ketä Heikura käskee: Fotofinlandiasta haaveilevia, tavallisia kuluttajia, harrastajia, valokuvataiteilijoita vai kuvajournalisteja. Jos kyse on haastattelusta, asiaa helpottaa aina linkki haastattelun sähköiseen versioon tai tieto lehteen, josta alkuperäinen teksti on luettavissa.
Vs: Heikura on fiksu mies! No joo, hieman epäselvää... Mutta iltauutisissa eilen,siis Ylen, Higg Ja tällaisen haastattelun löysin, ei kyllä välttämättä sama kuin se Ylen. Ei lähde tällä työkoneella haastattelu pyörimään ei. http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/arkistot/kulttuuri/2008/11/753134
Vs: Heikura on fiksu mies! Onneksi MVuori en ole journalisti, enkä näinollen joudu haastattelemaan, en saisi mitään tolkkua noista löpinöistä.
Vs: Heikura on fiksu mies! Ilmeisesti tarkoitit tätä: Etusivu | TV | Areena | yle.fi alkaen kohdasta 18min35s
Vs: Heikura on fiksu mies! Heikura on siinä asemassa, ettei tartte ostaa halpoja tai kalliita kamoja, ne omistaa Sanoma oy...
Vs: Heikura on fiksu mies! Yhdyn tähän! Laitetaan pelit ja vehkeen täys-automatille ja annetaan sulkimen laulaa suloista sävelmää...
Vs: Heikura on fiksu mies! Kerran olen seurannut miestä työssään ja joku Canonin 1 -sarjalainen näytti olevan.
Vs: Heikura on fiksu mies! Ja muistakaa että Heikura kuvaa jpeggiä......... <SIZE size="70"][Joten RAW tuskin on tarpeellinen jos noin paljon mahtavia palkittuja kuvia saa jpegillekin.]</SIZE> Valitettavasti sen on kyllä näyttelyvedoksissa huomannutkin.
Vs: Heikura on fiksu mies! Taitaa olla Heikurakin, en siis ole ihan varma, Erkon suvun , vaan ei sanoma Oy:n, hallussa olevan Lehtikuvan palveluksessa, mutta saanee silti tarvitsemansa vermeet
Vs: Heikura on fiksu mies! Heikura on epäilemättä fiksu mies ja palkintonsa ansainnut, mutta sanat hänen suustaan peilaavat vain hänen totuuttaan lehtikuvajaan perspektiivista. Jos viitekehyksenä on Fotofinlandia, on näkökenttä suht suppea eikä mitenkään voida pitä universaalina ohjeena sitä, mitä hän on "käskenyt tekemään" tai kuinka kuvaamaan menestyksekkäästi. Joka tapauksessa, ihan fiksuja ajatuksia ja hienoja kuvia sylkevä mies.
Vs: Heikura on fiksu mies! Hyvä, alkaahan tästä keskustelua muodostua... Onko siis tärkeämpää ensin ripustella monia tausta- sivu- ja pääsalamia ja ohjata kuvattavaa vai ottaa se kuva olemassa olevalla valolla silloin kun aidosti tapahtuu jotakin, Higg
Vs: Heikura on fiksu mies! Ihme höpinää. Ei studiossa kuvia räpsitä vallitsevassa valossa, eikä kaduille viritellä salamoita, se on selvä. Ei tarvita mitään Heikuroita tätä kertomaan.
Vs: Heikura on fiksu mies! Mun mielestä kaikki keinot on käytettävä, että kuvasta tulee hyvä, jos se kohde ei sieltä varjosta tule esille kun salamalla, niin sitten sillä. Joskus taas se tekeminen ei vaan yksinkertaisesti ole kovinkaan visuaalista, niin silloin se visuaalisuus on luotava, vaikka kuvattavaa ohjaamalla. Tekijähenkilön erottaa siitä, että se osaa valita jokaiseen kuvaan oikean lähestymistavan. Studiokuvauksissa olen huomannut, että nykyään ei kovinkaan moni aloittelija osaa lukea valojen luonnetta (Taitaa asia ollut aina näin.) Valot laitetaan sinne oppikirjan kertomiin tai itse joskus kokeiltuihin paikkoihin ja sitten aletaan räiskimään armottomasti digillä ja jostain histogrammista yritetään saada valot balanssiin. Ei ole sitä etukäteisvisualisointia ja ymmärrystä valon määrästä, jolla mieleen tehdään haluttu kuva, mitataan valoerojen määrä oikeaksi ja otetaan se kuva. Samaan on mielestäni lipsuttu lehtikuvapuolella. Otetaan yhdestä tapahtumasta se muutama sata kuvaa ja toimistolla etsitään se vähiten huono. Pitäisi tarkailla ympäristöä ja sen tapahtumia, sitten sommitella kuva ottaen nämä huomioon, vaikka se edellyttäisi kohteen ohjaamista tai vaikka salamavalon käyttöä. Siinä olen Hanneksen kanssa yhtä mieltä, että se lehteen kelpaava hyvä visuaalinen kuva syntyy vaikka pokkarilla, jos kuvaaja vaan osaa asiansa. Toki paremmat laitteet auttavat, mutta ei ne kuvaajaa tee.
Vs: Heikura on fiksu mies! On kaksi asiaa: Uutisarvo ja visuaalinen arvo. Hesarin kuvatoimituksen ansioksi on luettava se, että usein panevat edelle tuon jälkimmäisen. Yks kovimpia kundeja, Markku Niskanen on nykyään siellä, Yhtyneitten tappio, mutta Hesarin voitto.