Kuvia on vaikka kuinka, mutta keräilin parhaita otoksia. Kunniamaininta ensimmäiselle joka tunnistaa kuvista kaksi entistä Lentävän Suomalaisten kulkupeliä ja osaa myös mainita missä niillä on ajettu menestyksekkäästi. paikallaan olevat menopelit ovat yleensä otettu 11-22mm DigiZuikolla ja vauhtikuvat taas Vaherralta (aivan loistava putki muuten, kiitosta vaan. ) juuri ennen reissua saamallani 50-200mm DigiZuikolla. Runkona reissussa oli vanha kunnon kohinapesä E-400. ja vielä päälle yksi kollaasi uniikkikappaleesta:
Vs: Goodwood: Festival of Speed 2008 (kyllä, autokuvia siis.) Timo Mäkinen ja Rauno Aaltonen voittanu Monte Carlon tolla mini cooperilla
Vs: Goodwood: Festival of Speed 2008 (kyllä, autokuvia siis.) Autot ovat (omien muistikuvien mukaan, ei ole nyt autoluettoloa käsillä...) 1. 1965 Ford GT40 2. 1952 Ferrari Dino 246 (F1 auto tuolta vuodelta siis) 3. 197? Lotus F1 (Ayrton Sennan tai Andrea De Cesarisksen entinen auto) 4. 1964 Mini Cooper S 5. 1979 BTCC Mini Clubman 1275GT 6. 1970 Porsche 917K 7. 1939 Auto-Union 8. 1970 AMC-Bizarrini AMX/3 Prototype #5 ...ja noista nyt sitten pitäisi spotata kaksi autoa joita Lentavä Suomalainen on joskus ajanut (ja puhutaan nimenomaan samasta autosta, joka kuvassa esiintyy, eikä vain samanlaisesta). ensimmäinen on helppo, koska herra seisoo itse auton vieressä, mutta jälkimäisessä lienee purtavaa enemmänkin. ensimmäinen löydetty, tosin Rauno Aaltonen, joka seisoo auton vieressä ei voittanut 1964, mutta ajoi kuitenkin juuri ko. autoa samaisessa kisassa. Kuten sanottu, se toinen onkin jo paljon haastavampi...
Vs: Goodwood: Festival of Speed 2008 (kyllä, autokuvia siis.) Näyttäs olevan Aaltonen tuo minin vieressä Ja kuvista, hyviä .
Vs: Goodwood: Festival of Speed 2008 (kyllä, autokuvia siis.) Autofoorumilla olisi oleellista tunnistaa Leo Kinnusen Porsche, mutta valokuvausfoorumilla on oleellisempaa miettiä, miten Leo Kinnusen Porsche on kuvattu. Hyvää: * Suhteellisen dynaaminen, perinteinen kuvakulma. Ei niin hyvää: * Hetki on kaoottinen (käsiä ja kännyköitä korvalla), kenties parempiakin olisi ollut. Kenties ihmisiä voisi vähän häivyttää blurraamalla ja vähentämällä heistä väriä. * Vuosiluku on oleellinen. Nyt siitä on leikkautunut siivu pois. * Kuva on vähän lattea. Enemmän jyrkkyyttä ja alapäätä tukisi auton voimaa ja vääntöä.
Vs: Goodwood: Festival of Speed 2008 (kyllä, autokuvia siis.) No tulihan se toinenkin sieltä. Aivan uusi piirre mvuoressa tunnistaa Kinnusen (ja Rodriguezin) 1970 Daytona 24Hours voittaja Porsche 917K. Tälle nostan hattua ja koetan ottaa kuvauksen osalta opikseni. ko. autosta löytyy useampiakin kuvia ja mm. semmoinen jossa vuosiluku näkyy, (kun keskustelussa nykyomistajan kanssa selvisi että kyseessä todellakin on sama auto, kiinnostui kasvoi toiseen potenssiin. Kuskilistassa kuuleman mukaan kiinnostavuusteknisistä syistä mainitaan Kinnusen paikalla Steve McQueen, vaikka ainut yhteyss jossa McQueen ajoi ko. autoa on LeMans elokuva.) mutta jotenkin tämä vaikutti näistä parhaalta. kaikki autovarikot tapahtumassa olivat aina auki yleisölle, joten 120 000 kävijää parveili lähes iltamyöhään asti alueella tutkien autoja, joten kuvaustilannetta sai aina välillä odotella siitäkin huolimatta että britit äärimmäisen kohteliaina kansana pyrkivätkin antamaan aina kuvausrauhan jos vain mahdollista. kuvan latteudesta olen samaa mieltä. jyrkkyyttä olisi saatava lisää kuvastamaan sitä raakaa voimaa joka näissä laitteissa oli.