Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Olen näkeväni "tuska"kuvassa naulalla kaksi varjoa. Toinen sormessa ja toinen seinässä. Kumpikin menee eri suuntaan. Olinko vain näkeväni? Mulle ei ihan putoo näin rakeisina tai voisko sanoa kohinan omaavina nää kuvat. Ehkä niistä puuttuu jokin tai niissä on jotakin liikaa. Tää on vaan mun maku asia. En vaan aina kaikkea taidetta tajua.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska sama vika, tuo "liika" rakeisuus ei mielestäni oikein pue kuvaa, vaikka yhtenäistääkin tietysti tämän Jarin kuvasarjan. Mietin kyllä miltä tuo näyttäisi hieman vähemmän käsiteltynä..
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Sattuuhan se kun naula lyödään läpi kämmenen Mutta onkohan tässä setissä pientä tekotaiteellisuuden sivumakua.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Kukin maistelee ihan oman makunsa mukaa ja käyttelee lyömäaseita taitonsa mukaan.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Viittaatko lyömäaseella naulan lyömiseen? Kenties läpi käden Tarkoitin sitä, että vähemmän dramatisoiva ote saattaisi olla uskottavuuden kannalta parempi. Pätee myös kritiikin vastaanottoon. Tarkoitus oli esittää näkökulma, ei laittaa päätäsi pölkylle.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Silloin olisi kannattanut sanoa, mitä tarkoittaa. Tekotaiteellisuus ei kenties ole synonyymi kovasti dramatisoivalle otteelle. Tekotaiteellisuutta olisi esimerkiksi jonkin tyylilajin dramaattisen otteen kopiointi ja pyrkimys sen avulla vaikuttaa taiteelliselta ilman taiteellista tarkoitusta. Korostettua dramaattisuutta on tavattu taiteessa kohtalaisen paljon, niin ennen kuin nykyäänkin.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska järkyttävvää bullsh....t mutta jotenkinhan sitä fotaria pitää opetella käyttämään
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Ideana tuo käsisarja, siis muutkin joita tässä ketjussa ei ole, on varsin mainio. Valitettavasti tapa jolla kuvat on käsitelty ei toimi. Visuaalisesti aika ikävän näköistä ja teknisesti aika heikosti tehty. Se mikä on toki hyvää, että kuvat ovat johdonmukaisesti samankaltaisia eli jonkinlainen linja niissä on. Kokosarjan paraskuva on Grow up-man, siis se kuva, jossa käsi kasvaa kukkaruuksta. En muista onko se ollut täälä esillä. Siinä sävynpudotus toimii hyvin suhteessa kuvan sisältöön. Uskoisin, että näissäkin kuvissa saman suuntainen käsittely toimisi paremmin. Ehdottomasti kannattaa jatkaa sarjaa ja koota siitä ehjä kokonaisuus.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Toimivuuteen muille en voi ottaa kantaa, mutta itselleni tuo käsittely toimii. Ajatuksena on karkeutaa, pelkistää ja hämärtää yksityiskohtia, jotta vain se oleelinen olisi nähtävissä, en myöskään koe näitä valokuvina vaan valokuvapohjaiosina. Näen sarjan yhtenäisen ulkonäön tärkeänä ja pitää olla mahdolisuus esitää nuo peräkkäin samalla seinällä. Myöskin koen että tuo muokkaus sopii kompromissina yhteisesti, yksitäisiin toisen lainen voisi olla parempi? Mutta niinkuin sanottua niin omista lähtökohdista ja mieltymyksistä näitä teen.
Vs: Ystävä ja varas + xx+nirso+tuska Ongelma onkin juuri siinä, että se kokonaiskarkeus vie sitä huomiota itse asialta, kun sen pitäisi sitä tukea. Miten katse ohjautuu ja kulkee pinnalla ym. Nyt kuvat näyttävät siltä kuin olisit kokeillut erilaisia suotimia ja namiskukkeleita photarissa. Tuo tapa syö uskottavuutta, muuten erinomaiselta sarjalta. Kuvankäsittelystä tulee se itse asia. Siitä olen täysin samaa mieltä, että kuvien tulee näyttää samalta ja olla siinä mielessä visuaalisesti yhteneväisiä.