Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Kissaihmiset-elokuvassa (80-luvun versiossa missä on Nastassja Kinski) valokuvausta harrastava poika muuttaa pimiöönsä nukkumaan. Siellä oli sänkykin valmiina. Se oli minusta jotenkin hupaisaa.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Nikon taitaa ollakin kameramerkeistä miehekkäin kun löytyy noin monesta sotaelokuvasta
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Poikkeus vahvistaa säännön: Sotakuvaaja (2001) - IMDb Canon, vieläpä EOS.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Blowup, valokuvaus aika keskeisessä roolissa ja ainakin joku Hasselblad on tunnistettavissa.. Hblad kohtaus
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa heh.. Für, imagenery portrait of Diane Arbus. Herralla hasselia Dianella rollercordia, jos en väärin muista.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa One hour photossa Robin Williams esittää ammattimaista valokuvalabbiskaveria, joka seuraa erään perheen elämää printtaamalla itselleen vedoksia perheen kuvista omille seinilleen. Homma menee vähän sairaalloisiin mittasuhteisiin. (Bilsanopettajamme muuten taannoin kertoi nuoruudessaan olleensa töissä valokuvalabbiksessa, jossa ne valitsi aina viikon kuvia - yleensä jotain nuortenparien tuhmia otoksia...) Mies meinaa sutata housunsa innostuessaan asiakasperheen kamerasta, Leica Miniluxista. Tuotesijoittelu oli hyvin näkyvää. Varmaan jonkun labbisfirman myös, en muista. Eri asia, miltä labbismiehet saatiin näyttämään ... Sit oli tuo Funny face, jossa Audrie Hepburn deittailee Fred Astairen näyttelemää (vanhempaa irstasta) muotikuvaajaa. Vehkeistä en tarkemmin muista (50- tai 60-luvun joka tapauksessa), mutta joku pimiökohtaus siinä ainakin on. Pisti vaan silmään, kun ukko ensin teippasi valokuvapaperin seinälle, valotti siihen naaman kuvan, lirutti sitä litkualtaissa, nosti ylös - ja kuvasta paljastui vain iso silmä .). Hepburn myös heilasteli aatelisnaisen roolissa Roman holidayssa lehtikuvaajan kanssa. En muista siitäkään tarkemmin, mutta joku ison koon pressikamera siellä oli ja jotain isoja salamoita (niitä satelliittilautasen muotoisia) jne. Austin Powersilla on ykkösosassa joku pieni "vakoilukamera", jolla se kuvaa jotain pohjapiirustuksia hotellihuoneessa, juuri ennen kuin Alotta Fagina "hoitelee" sen. Ja kuvaahan se lopputeksteissakin sitä Liz Hurleytä huomionarvoisesti... hrrrrr...
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Rakastunut Pariisissa taisi ola suomalainen nimi, ja typsykkä oli Audrey Hepburn. Aika mussukka. Lapsuuden loppu meikäläiselle. Varmaan ensimmäinen jonka koipia on tullut katsottua silleen...nuolumielessä. ;-} Loma Roomassa, heilastelu Gregory Peckin näyttelemän toimittajan kanssa, kuvaaja oli toinen tyyppi, mutta Peck kyllä lainaa hältä kameraa strategisiin hetkiin. Tuosta en ota kantaa, kun nuo menevät myötähäpeän piikkiin, tahallaan, tiedän. ;-)
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Kumma ettei kukaan ole maininnut vielä Mementoa, ja päähenkilön polaroidin vahvaa roolia elokuvassa. Polaroidin mallia en tosin muista, kaikkitietävä IMDb mainitsee Polaroid 690:n. Lisäksi gettolapsia lehtiin kuvaavaan gettolapsen elämästä kertova Cidade de Deus - City of God liittyy yllättäen vahvasti valokuvaamiseen ja kameroihin. "Muista, telelinssi kaukaata, normaalilinssi läheltä!", opastaa lehden veteraanitoimittaja. Mallia en muista, ruutukaappauksissa brändi näytti olevan piilotettu/maalattu päälle.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Siinä haetaan realismia. Nikon kun oli kaikilla. Tai no II isossa ei tietenkään, mutta Koreassa lie jonkin verran mittaetsiminä? No Vietnamissa mittaetsinkamerat, olivat ne sitten japanilaisia tai saksalaisia, vaihtuivat Nikon F:iin
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa En tiedä, onko tätä vielä mainittu, ja tämähän ei varsinaisesti ole elokuva, mutta TV-sarja kuitenkin.. Eli Salkkareissahan se Noora kuvailee ja kuvaili kai ihan ammatikseenkin ennen kuin rupesi työt loppumaan ja meni Stellansiin töihin...
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Oliko muuten toi tosiaan Nikon? Mä luulin että Olympus... Mitään faktaa ei ole tähän väliin heittää, oma käsitys vain oli että olis Olympus ollu, esim. OM-1, se kamera joka varastetaan.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Kumpaakaan pätkää ei oo käsillä nyt että voisin tarkistaa käsitykseni. Tuosta we were soldiers:sta löysin tällaisen Olimme sotilaita (2002) - Goofs - IMDb Eli ton mukaan Nikon F Photomic FTN
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Mjoo, ei mullakaan oo tässä, mutta hämärästi muistelen että siinä prismakotelo olis ollu symmetrinen.. Enpä tiä.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Full Metal Jacket - The Camera... Tossa on spekulaatiota mikä kamera oli käytössä filmissä/mikä kamera olisi ollut käytössä Vietnamin sodassa tuona aikana. Täytyy kattoo elokuva vielä kun löydän sen jostain.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Tjooh, muistin näköjään muutenkin väärin, koska tuo kamera leffassa olikin musta, eikä krominen niinkuin muistelin.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Jurassic Park, Juliane Mooren Nikon F5 etimeen ilmestyy Tyrannosaurus. Pelikaani muistiossa muistaaksenin Nikon.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Spy Game:ssa Brad Pitt juoksee sotatantereella ja kuvaa jollain Leicalla nostamalla sen aina silloin tällöin hiekkasäkkivallin tms yli. Ei katso etsimestä eikä tarkenna. Ja ai että, mitä kuvia tulee! Oikein kunnon taistelureportaashia.
Vs: Valokuvaus ja kamerat elokuvissa Toi kiinnitti munkin huomion. John Cameron Mitchell: Shortbus Veikkonen kuvaa salaa ikkunasta kun naapurin mies ejakuloi omaan suuhunsa. Kamerana taitaa olla F5. Vilahtaa se kammera tuolla trailerissakin: Onks toi klasi 300/2.8? Nikon on selkeästi tosimiesten merkki.