mm! mainio sarja! tekikö pukumies sopimuksen metsän hengen kanssa ja löysi tiensä pois vai valtasiko metsän henki pukumiehen ajamaan omia asioitaan..
Metsä itse kumosi metsäntutkimusprofessorin tieteellisen teorian. Erinomaista, että kuvaaja sattui paikalle tallentamaan tapahtuman jälkipolville, yrittämättäkään ruveta elvytystoimenpiteisiin. Vaikka ei se tähän loppunut. Salkussa on varalla uusi teoria.
MItä tämä oikeastaan tarkoittaa? Et kai vaan tarkoita, että salamaa/enemmän valoa pitäisi laittaa tekemään hemmetin hyvästä setistä muovipläjäys? Hemmetin hieno sarja, myös yksittäisinä kuvina. Synnyttää ajatuksia ja vahvasti on syrjäytyminen läsnä, vaikka et olekaan syrjäytynyt (kun mallin tuntee). Valon ja varjon tasapaino on esimerkillisen onnistunut, myös viitteet ja sommittelut. Kahdesta ensimmäisestä pidin eniten.
GPS-navigaattoriin iski bakteeri ja ohjeistamispäällikkö löysi itsensä keskellä kanta-uralilaista metsää. Ihminen on kuitenkin adaptiivinen eläin ja kriisin kautta ongelmista on aina ennenkin selvitty.
En yhtään ihmettele, että sinusta valonkäyttö tarkoittaa tuota enkä myöskään sitä, ettet ymmärrä mitä tarkoitan.
Mieleen tuli veropetoksen tehnyt kaveri 80-90 luvulta, jotenkin puku antaa sellaisen fiiliksen. Puhkipalaneet paperit hyvin viestitti juttua. Paljon kivoja yksityiskohtia ja metsä oli nätti. Negatiivisella tavalla erittäin positiivinen kuva, mukavaa mielikuvituksen käyttöä.
Selittää sitten, tai näyttää esimerkin mitä tarkoittaa.. Jotain kun kuiten tiedän valaistuksesta minäkin, vaikket ihmettelekkään..
Hyvin kerrottu yllättävä ja puhutteleva kuvasarja. Ahdistusta ja siitä vapautumista omatoimisella terapiaistunnolla. Tare on selkeesti luonut jotain uutta. Erittäin hyvä kuvakertomus.
Kyllä tässä setissä salamillekin olisi paikkansa jos niitä osaa käyttää. Erään moden peräänkuuluttama valo-varjo ja muotoileva valo -parin saisi siten hallintaan helposti. Jos nämä kuvat olisi keinotekoisesti valaistu, valo olisi melko presidentillistä pehmeää tasovaloa. IRL juuri tämän näköistä kuin näissäkin. Itse kuvista 2. on erinomainen, joka keroo koko tarinan ilman kahta assistenttikuvaakin. Se on hieno.
Todella hyvä sarja. Asiaa oli mietitty ja sen jälkeen onnistuneesti toteutettu. Valkoinen on hyvä takki tähän, koska se tuo dramatiikkaa.
Kiva on. Muistuttaa 70-luvulla pikkumuodiksi nousseita sequencejä, jaksoja. Tosin niissä kamera yleensä pidettiin paikoillaan ja kuvien muoto oli yhtenäinen läpi jakson. Valkoinen takki on ideana hyvä ja samalla teknisesti haastava valinta.
Pointtini olikin, että juuri tähän teemaan "vieraantunut" ja nyt käytetty valo, ei oikeastaan saa mitään lisää tai paremmin. Varjoja syventämällä tai enemmän muotoilemalla juuri vieraantuminen muuttuisi... Tässä diffusoitunut, lähes varjoton (varjot selvästi on) valo toimii poikkeuksellisen hyvin, erityisesti kuvassa missä paperit ovat levinneet, ei kasvoille kaipaa tai muuallekaan mitään. Tylsää harmautta tarvitaan ja kalpeutta kasvoihin.. kalpeus tuo mukanaa "pelkoa", joka tavallaan on muodotonta. Eli sitä on järkevää korostaa juuri tällaisella lattealla valolla. Valoero metsään on hyvä ja sanottava asia hyppää hyvin esille. Eli siis mitä olisi pitänyt tehdä, että kuva valojen suheen olisi parantunut? Valon väri, suunta, jyrkkyys, kovuus vai mikä tekijä, että siihen valtsun mainitsemaan loistavaan olisi päästy, nyt "heitto" jää vain ilmaan, eikä siihen näy olevan mitään perusteita. Vai onko kuva todellakin "ei niin hyvä", koska ei näytä, että olisi käytetty ammattimaisia salamavaloja sen toteuttamiseen?