Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(

    Noinhan se on.  Aina joskus vaan tokeentuu ihmettelemään noita ammattilaisia - porukka kuitenkin tekee työkseen noita juttuja, kuukausipalkalla.... Eikä hajuakaan edes peruasioista. No, haetanneeko tuokaan mitään....  kirjapainoon piti tässä taannoin toimittaa jotain; faktorilta kysäisin, että mikähän profiili. Kummastunut hiljaisuus..... ???? Kysäisin, sopisiko Euroscale coated?  Ilahtuneena veikko totesi:  Juu, se on oikein hyvä! Luultavasti äijällä ei ollut hajuakaan siitä, että sillä miljoonan koneella, mitä hän pyörittelee, olisi joku omakin profiili. EVVVK.
     
  2. Vs: Päivän :-(

    Eipä sillä välttämättä olekaan, yllättävän moesta vehkeestä puttuu profiilituki. Profiili tippuu prosessissa pois, mutta asiakkaille saatetaan kuitenkin sanoa että lähettäkää plääplää, ihan vaan pr-profiilin vuoksi, ja asikkaat usein suorastaan vaativat tuota tietoa ;-)
     
  3. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Päivän :-(

    Tulipa kutsu rymänäyttelyyn, mutta rahaahan sitä tarvitsis siihenkin. Ja sitä ei ole.
     
  4. jaguar

    jaguar Active Member

    1 649
    6
    38
    Vs: Päivän :-(

    Joku perheestä päätti leikata nurmikon ja otti sen vanhemman leikkurin, jota ei ollut huollettu.
    "Hyvin lähti käyntiin mutta kohta sitten pikku hiljaa hyytyi."
    "Et katsonut öljyjä, vai ?"
    Sanokaa joku, että kiinni leikannut 15 vuotta vanha 8riggs & Stratton (11 hv )on helppo irrottaa! Muutama pultti vaan päältä irti ja vasaralla varovasto tai kovemmin sylinteriin naputtelee, esim . . .
    Please!
     
  5. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Päivän :-(

    Pikku juttu. Jos on halko niin napauta sellasella MÄNTÄ irti. Ei mene paskaksi. Se on sivuventtiilikone, joten kannen mukana ei irtoa juuri muuta kuin kansi. Tuskin pahasti leikannut.
    Watanen -tyylisellä rehvastelumentaliteetilla voisi julkituoda omia kokemuksia Vespailun parista: Kehä III:lla sata taulussa ja pitkä rekka rekisterikilvessä kiinni, kun otti mopo asiakseen napata kiinni. Takafillari lukkoon ja viipotusta. Onneks kytkin ei leviny niin pääsin tien sivuun. Odottelin, että hengitys tasaantuu ja polkasin mopon käymaan ja menoksi. Ekalla lähti :) Sytkä oli lirpun aikasella.
     
  6. Vs: Päivän :-(

    Ei kai siinä ole mitään vikaa jos haluaa hoitaa opiskelut, juhlimiset ja uraputken pahimmat ruuhkavuodet pois ennen vanhemmuutta. Jokainen tyylillään, eikä tuolle asialle ole mitään moraalisesti oikeaa aikaa.
     
  7. Vs: Päivän :-(

    Juu et taida ihan "Moottorimekatsu" olla. Jos on leikannu kiinni lähinnä voitelun petettyä se tarkoittaa että' sisus eli mäntä on  laajentunut niin että on kiinni putkessa, lähinnä tuon naarmuuntumisen/ metallien urautumisen seurauksena. Toimi näin. hanki kuumailmapuhallin tai puhalluslamppu ja kuumenna sylinteriä mahdollisimman paljon ja kun se on kuuma kostuta rätti ja työnnä tuohon mäntään sisään. mäntä tippuu ulos, mutta älä ota käteen, se saattaa ollaa vähän kuuma. Sen jälkeen tutki sylinteri. laadukkaat sylkyt ovat kromattuja, naarmut ovat männässä. hio mäntä tasaiseksi ja hae uudet männänrenkaat. ja kasaa runsaan öljyn kanssa. pitäisi toimia. aja mylly sisään käyttäen tuplamäärää öljyä jos sitä käytetään bensan seassa. savuttaa mutta ei mene rikki.
     
  8. Vs: Päivän :-(

    Se mitä sulla on todennäköiseti tapahtunut on, kun kerran heti lähti käymään on:
    Ei se leikannut kiinni, vaan sylinteri/mäntä kuumeni senverran  että bensa seos syttyi jo porteissa kuumuudesta johtuen.Eli polttoainerintama oli jo palamassa kun mäntä vasta oli menossa ylös, eli potkaisi takaisin ja sammui.
    Tämä ilmiö on enempi tunnettu dragstereissa, kun nitro syttyy vaikka mäntä ei ole vielä ylhäällä valmiina menemään alaspäin. seuraukserna on niissä että koko kansi lentää taivaalle tulimerenä. Suo sekunnin tuhannesosan ero on ero voittaako myllyllä vai ei. jotkut ottavat riskin.
     
  9. jaguar

    jaguar Active Member

    1 649
    6
    38
    Vs: Päivän :-(

    Ensin tarttee etsiä jostain varmaan räjäytyskuva, että saa hajalle, että pääsee jostain päin lyömään, halolla.
    Tarkennus: päältä istuttava malli, 4-tahti. Ikää 15-25v.
    Vai kannattaisko hakea käytetty nuorempi jostain korjaamolta. Hylätä tallin nurkkaan eläkepäiviä odottamaan.Tuohon hommanhan menee mun kiireillä viikko. Ja jos edes saa takaisin kasaan. Suuvia ja mutteria koneen vierustat täynnä.
     
  10. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Päivän :-(

    Ei, vaan leikkasi kiinni.
     
  11. RB

    RB Well-Known Member

    9 429
    1 277
    113
    Vs: Päivän :-(

    Ehkä mäntä....ehkä kampiakselin laakerit.
    Ensimmäisenä ottaa nokkiinsa laakerit, siinä vaiheessa tuskin kuumenee niin että mäntä leikkaa kiinni. Jos mäntä on jumissa, niin toden näköisesti laakeritkin ovat ottaneet nokkiinsa ja siihen ei pelkkä männän irrottaminen auta.
     
  12. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
  13. RB

    RB Well-Known Member

    9 429
    1 277
    113
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Päivän :-(


    Olisin samaa mieltä. Alumiinimäntä valurautasylinterissä laajenee helposti ja tarttuu kiinni.  Kansi pois, koivuhalko sylinteriin ja vasaralla naps.

    Peräprutkuja, tosin kaksitahtisia, on "korjattu" monet kerrat tuolla systeemillä, jopa luodolla kalareisulla.

    Kampiakselin laakeri on sitten eri juttu, mutta silloin koneen olisi pitänyt olla kokonaan ilman öljyä.  Ensimmäinen arvaus on mäntä. Kopauttamalla selviää, onko niin.
     
  15. Vs: Päivän :-(

    Noi b&s:t on aika simppeleitä vehkeitä, oletettavasti toi on just noita sivuventtiiili koneita missä riittää, että kansi auki ja pehmeällä tuurnalla (a.k.a. halolla) napauttaa sen männän liikkeelle. Joskus noissa ikääntyneissä pitää vaihtaa vielä kannentiiviste, kun se ei tahdo kestää avaamista.

    Noita oli entisessä työssä varavoimakoneissa jonkin verran, eikä niiden öljyjä kukaan koskaan tarkastanut, joten homma tuli tutuksi.
     
  16. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Päivän :-(

    Kuparitiivisteen saattaa saada elvytettyä lämmittämällä kunnolla, jos siellä sellainen on.
     
  17. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    63
    48
    Vs: Päivän :-(

    Moraalista ei niin väliä. Mun mielipiteen takana oleva totuus on se, että nuorena lasten hoito ei ole läheskään niin väsyttävää. Kasvattaa nuorena kun on energiaa tehdä kaikkea muuta ja pitkiä päiviä, saa sitten keski-ikäistyessään harrastaa ja touhuta rauhassa ;)
     
  18. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: Päivän :-(

    No kokemuksesta kommentoin (kaksi nuorena kaksi "vanhana") Jaksamisessa eiole oikeastaan eroa, kokemus ja rauhallisuus kompensoi nuoruuden jaksamista.
    Lapsilla on kyllä erilaiset vanhemmat vaikka onkin samat, niin paljon ihminen matkalla muuttuu. Arvostuksen kanssa nyt on niin ja näin... tulee jos tulee, varmempi hakea arvostusta muista asioista,ja arvostaahan ne omat lapset sitten kun murrosiästä päästään.
     
  19. Vs: Päivän :-(

    Pahus, olen hukannut pokkarini. Tuossa pöydällä se kieritteli monta kuukautta ja nyt kun tarvisi, niin se on kadonnut :(