Pikaräpsäys uurteisista kasvoista. Jos olisin olettanut miehen puhuvan edes auttavaa engantia, niin olisin istuttanut toiseen paikkaan.
Ehkä mun pitää ostaa täältä joku kaveri, että saa edes yhden kommentin kuvasta. Ketään kiinnostunutta?
Voi olla. Ehkä pitää vain provosoija jotta tulee huomatuksi? Tai sitten kuvan pitää olla todella hyvä? Kuvasta sen verran että malli on uurteisella tavalla komian oloinen kuvattava. Hyvä katse kuvaajaan. Hiukan voisi olla tausta jotenkin toisenlainen, pistää silmään nyt. Ehkä tämän suuntaiset kuvat vaatisi mv käännöksen? Ylhäältä ehkä rajaisin itse jonkin verran pois. Muuta en osaa sanoa näin perjantain yönä. Väsyttää.
Täällä on saanut viimeaikoina kovaa arvostelua jos on antanut palautetta kuville, vaikka kommentoijaa ei ole tarkoitus palkita, niin ei myöskään reagoida hyökkäävästi palautteeseen .. viime aikojen reaktiot rajoittavat radikaalisti kirjoittamista, ainakin jos ei ole selvillä miten voi palautetta antaa. Sivut ovat ennen olleet leppoisat ja keskustelu kuvista kohtalaisen hyvää, mutta ajat muuttuu. Minkälaista kritiikkiä otat vastaan tulematta silmille, eli saako olla rehellinen, vai tahdotko pääasiassa kehuja. Huom, tämä ei ole vinoilua.
Tuosta kuvastahan voi vaikka hirttää. Kyllä mä kestän rankkaakin kritiikkiä, koska kuvaajana olen toistaiseksi pelkkä tuotekuvaaja. Mutta täällä upeasti kuvattu hammastahnatuubi herättäisi tuskin muuta kuin epäilystä että pelleilen.
Näin ammattiforumilla sitä kannattaisi kyllä, hammastahnatuubien kuvilla on omat ystävänsä samoin kuin passikuva-automaattikuvillakin.
Puhumattakaan retkiluistelun mielenkiinnosta siitähän näimme 150 kuvaa. No itse kuvassa oleva henkilö on mielenkiintoisen näköinen ja häneen on hyvä kontakti. Taustakin toimii, vaikkakin emerikin ehdotus yläosan leikkaamisesta ehkä tiivistäisi kuvaa.
Ai, missä??? Mä olen julkaissu 7 tämän "talven" aikana. Missä ne 143 muuta ovat, kiinnostaa ilman muuta? Jos hammastahnatuubeista on myös kuvia, linkit ovat tervetulleita. Passikuva-automaattikuvat eivät ole sydäntäni lähellä, niihin en halua linkkejä. Kiitos etukäteen Jari!
Ok, saamasi pitää: Kuva ei ole huono, mutta minusta kesken. Kuvan henkilö vaikuttaa mielenkiintoiselta ja katse kuvaajaan toimii. Rajausta kannattaisi miettiä lisää, eli pitää mennä lähemmäksi. Kaikki mitä on hatun yläpuolella vie kuvasta tehoa ja huomiota, varsinkin kun taustan juna on niin vitivalkoinen, että käy silmiin. Taustan teräspalkille et voi mitään, kun se on noin lähellä henkilöä (siis syväterävyysmielessä), mutta rajaamalla kaiken sen reunaa pitkin kuvaan jää olennainen, eli mies ilmeineen... Yht'äkkiä kuva onkin rauhallinen ja alkaa esittää kysymyksiä... mitä mies tekee, mitä on kädessä, mitä on tapahtumassa, missä kuvattu? jne.. Kuvan nimeäminen selkeästi tapahtumapaikan mukaan on aika yleistä, mutta myös turhan tavanomaista, toisaaalta iskevää ja kiinnostusta ruokkivaa nimeä ei aina kovin helpolla keksi ja joskus voi liiallinen kekseliäsyys kostautua yliampumisenakin. Mutta silti, nimi on vahva side sanomaan ja kannattaisi miettiä huolella. Se antaa katsojan ajatuksille selkeää suuntaa, vaikkei kuvaa edes vielä ole nähty tai katsottu tarkempaa.. Kuva kaipaisi ehkä parin tai tarinan saadakseen suurempaa syvyyttä. Toki mies kuvassa on kiinnostava ja eletty elämä näkyy kasvoilla
Eihän tuossa ollut edes kunnon kritiikkiä. Odotin jotain kärkevämpää. Itseasiassa kuvasin toisessa suunnassa ollutta tytärtäni äärimmäisen ruostuneen dieselveturin edessä, kun huomasin kyseisen miehen läheisellä penkillä.
Ei kannata ehkä ensimmäisenä mainita, että on hätäinen räpsy kyseessä. Mutta joo, ehkä on turhaa sanoa, mutta harvoin näkee noin persoonallisen näköistä ihmistä, jolla on noinkin kuvauksellinen "epookki-naama". Jollain elekielellä olisi kaverin varmaan saanut houkuteltua kuvauksen kannalta hedelmällisempään paikkaan, vaikka edes siirtymään pilarin vierestä pois. Vanha herra, tai aika (Romania) kontrastina moderni juna on ihan oiva ajatus, mutta tuo pilari syö kaiken pois...
Tarkoitus ei ole olla kärkäs, eikä negatiivinen, mutta olen ottanut itseeni, kun tyhmyyttäni olen arvioinut kuvia avoimesti ja kuvitellut, että kun haluaa sanoa rehellisesti asioita hyvää tarkoittaen, ettei kukaan suuttuisi. Hyvä tietää, että sinulle voi olla rehellinen ja antaa aitoa palautetta puhtaasti sen mukaan kun kuvaa katsoessa mieleen tulee. Palaute on tärkeää, vaikka siihen saa ja kannattaa suhtautua vain yhtenä tulkintana. Mikään palaute ei pitäisi oleellisesti muuttaa suuntaa jota etsii, mutta kun moni huomaa tekijöitä joita itse ei, niin tilanteesta voi löytää oikeitakin syitä joita ehkä voi muuttaa. Aikanaan parikymmentä vuotta sitten kun ihan tosissani luulin ottavani hyviä kuvia ja vedostelin niitä veskissä olevassa pimiössä, ei omia puutteita nähnyt, esim puhkipalaneet kohdat kuvissa eivät häirinneet, mutta tosi se vaan on, ettei valokuva parane koskaan palaessaan puhki, joskus kun puhkipalaminen on oikeassa kohdassa ja ei vie huomiota liikaa sen saattaa rajoitetusti sallia. Esim. ns. yläsävyn kuvat yleensä pilataan luulemalla, että puhkipolttaminen kuuluu asiaan. Mutta ei niin, vaan yläsävyt ovat hentoja ja herkkiä, silti sävyt olisi aina oltava tallella.. Siksi se kuvatyylinä on ehkä se vaikeimmasta päästä oleva juttu...