Kaikki värinegan kanssa touhunneet tietävät kuinka tunteetonta se on valotukselle. Välillä tuntuu, että valottaa miten hyvänsä aina saa kelpo kuvia aikaan. Tässä yksi aika käyttökelpoinen testi siitä mitä tapahtuu jos yli- tai alivalottaa värinegaa oikein perusteellisesti. Ei oikeastaan mitään. http://ukfilmlab.com/2014/04/24/film-stock-and-exposure-comparisons-kodak-portra-and-fuji/
Vs: Värinega ja valotuksen salat Mitenköhän tuo valottaminen on tapahtunut, tyty kun seisoo käytännössä samassa vinossa asennossa joka kuvassa? No, kai se siellä testijärjestelyissä on kerrottu, mutta en jaksanut katsoa kuin kuvat, yllättävää jälkeä kuitenkin.
Vs: Värinega ja valotuksen salat Varmaan ihan normaaliin tapaan aukkoa tai aikaa muuttaen. Miksi kohdetta pitäisi tällaisessä kokeilussa muuttaa?
Vs: Värinega ja valotuksen salat Onhan uudet Kodakit ennennäkemättömiä varsinkin alivalottamisen suhteen. Ylivalotusta on perinteisestikin värinegatiivifilmit sietäneet hyvin. ed. Katsottuani vähän noita kuviakin... Portra 160 erottuu alivalotuksessa edukseen. Ektar 100 lie toinen mutta sitä en tässä nähnyt.
Vs: Värinega ja valotuksen salat Tarkoitin sitä, että miten henkilö voi seisoa noin samassa asennossa pitkän session aikana, tai sitten kameroita on useita, omansa joka filkalle ja kuvaustapahtuma on ollut melko lyhyt, mutta silti, aika patsas tyyppi.
Vs: Värinega ja valotuksen salat Tässä samankaltaista kokeilua uusilla Kodakeilla. http://www.pentaxforums.com/forums/8-pentax-film-slr-discussion/66735-ektar-exposure-tests-2-2-stops.html Kodak Ektar 100 review, by Lewis Collard! Portra
Vs: Värinega ja valotuksen salat Joo tietty järkevää pyrkiä pitämään aukko samana ja muuttaa vain aikaa jottei vertailukuviin tule ylimääräisiä eroja häiritsemään. Eivät kuitenkaan nähtävästi onnistuneet täysin.