Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rajalan HUONO palvelu?

Discussion in 'Yleistä keskustelua' started by om4ti, Nov 1, 2006.

  1. Lahjus

    Lahjus

    15
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Kaikkina kolmena kertana kun Sanomatalon Rajalassa olen asioinut, on vastaanotto ollut vähintäänkin ylenkatsova. Viimeeksi kyselin tele-Nikkoria ja myyjien ilmeet lähes kertoivat, että "saattaisipa löytyäkin muttei sinulle". Ystäväni pyysi joskus yritykselleen tarjouspyynnön pokkarikameroista mutta vastausta ei ikinä tullut joten kaupat tehtiin toisen firman kanssa.. Elitistinen asenne karkoittaa helposti potentiaaliset asiakkaat, tosin ovat Rajalan hinnatkin monesti yläkanttiin.
     
  2. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Sanokaas teettekö ruokakaupassa samoin eli ostatte esim. suklaapatukan ja avaatte paketin ja kun ette haluakaan sitä enään neljän päivän päästä niin teidän pitäisi saada kaupasta rahat sataprosenttisesti takaisin? Kyseessä kun ei ole viallinen tuote niin ihmettelen sitä miten kaupalla pitäisi olla velvollisuus ottaa ostostaan katuvan tuotetta takaisin. Rajalassa varmaan vituttaa ne tyypit jotka käyvät hypistelemässä ja tunnin tuhlaamassa myyjän aikaa vain sen takia, että se henkilö utelee niitä ominaisuuksia ja opettelee käyttöä opastuksella ja sitten sanoo näkemiin ja ostaa sitten tuotteen saksasta internetin välityksellä. Kuitenkin käyttöopastus ei taida olla minkään kaupan velvollisuus jos asiakas ei sitä härpäkettään ole heiltä ostanut. Ottakaa joskus nauhalle noita tilanteita niin nähdään ja kuullaan miten teidän asioitanne on todella käsitelty. Usein löytyy sieltä toisestakin suunnasta selvä syy miten myyjä käyttäytyy.
     
  3. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Monia nimityksiä olen noille "härpäkkeille" kuullut ja nähnyt, mutten vielä ennen "suklaapatukka"?
     
  4. JPu

    JPu Well-Known Member

    5,476
    219
    63
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    On siellä kyllä luokaton palvelu, vaikkei sanaakaan ehtisi sanoa, niin tympeä ilmapiiri on heti aistittavissa.

    Mutta jos liikkeellä on varaa valita asiakkaansa, niin valitkoon, itse olen valinnut toisen liikkeen, jossa osataan myös keskustella asioista. Ja halutessa saa palvelua, myös tuotteen tilaamalla.

    Eli telefoto on toiminut hyvin ja on myös edullisempi kuin tuo kallis rajala
     
  5. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Olen kyllä JPu:n kanssa samaa mieltä telefoton palvelusta,vaikka maalaispoikana sinne en ole fyysisesti astunutkaan.Puhelimella mitä olen filmiä, ym tilannut niin arvosana on kyllä 10+.
     
  6. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Eikös lause alkanut näin "Sanokaas teettekö ruokakaupassa samoin eli ostatte esim. suklaapatukan......."? Tarkoittaa siis verrannollista kysymystä siihen tilanteeseen jossa objektiivi ostettu ja sitten suututaan kun kauppa ei otakkaan vähän räplättyä objektiivia takaisin. Minusta tuo alkuperäinen suuttumus on ihan aiheeton kun ostaja on tehnyt heräteostoksen ja kaupan pitäisi kantaa vastuu ja kustannukset asiakkaan mielenmuutoksesta johtuen. Se on vähän sama kuin naisten autojen hankkiminen kun pitää uusi Audi vaihtaa uuteen Audiin ajamatta metriäkään kun viikon päästä kynsilakan väri on muuttunut ja se auto ei sovi uuteen väriin.
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5,870
    51
    48
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Telefotosta ja top-shotista positiivinen fiilis, ei moitittavaa kyllä ole. Myöskin digitarvike sekä maitolaituri on ollut positiivisia. Noista vaan netitse tullut ostettua. Kajaanista tuo kuvapiste on ollut ystävällinen ilmapiiri verrattuna toiseen paikalliseen liikkeeseen ja asialliset alennukset. Rajalaa ei ole tullut käytettyä, huonoa juttua kuullut paljon ja nettisivuilla kalliit hinnat. Ja kyllä sitä sitä menee siihen liikkeeseen jossa saa ystävällistä palvelua että näin kokemus myös maalaiseina.

    Ps.Ei herneitä, kun ei oo hernekeittopäivä.
     
  8. fr0z

    fr0z

    334
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Telefoto on kyllä 10+ liike. Joskus sieltä tamronin dilulilun ostin ja obiska kierti sitten saksan huollot ja runko jassilla jne ja vikaa ei löytynyt... Itse ehdottivat kaupan purkua ja 100% maksamastani hinnasta sain takaisin. Telefotossa homma toimii!
     
  9. RB

    RB Well-Known Member

    9,431
    1,277
    113
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Minä oon 100% tyytyväinen Sanoma-Rajalan palveluun. Erittäin ystävällinen palvelu oli. Tosin vain kerran oon käynyt, mutten oo ostanut mitään. Jutusteltiin siinä kyllä puolisen tuntia ja ihan asiallista oli.

    Ostin ne samat opiskat mistä keskusteltiin myöhemmin täältä paikallisesta vakiopaikasta.
     
  10. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Aina pitää asioidessa ymmärtää, että joissakin tilanteissa saattaa vahingossakin olla itse syypää huonoon palveluun tahtomattaankin. Ajatelkaapas tamperelaista stadin snakareilla ostamassa ittelleen makkaraa naposteltavaksi. Se saattaa kysyä myyjältä että "oisko sulla kyrsää myyrä?". Arvaatte varmaan mitä siitä seuraa siellä snakarilla. En tiedä sanooko tamperelainen noin snakarilla vai sanooko se niin vai sanooko se tamperelainen, että "pistäkkö kympillä mustaa?". Pohjanmaalla siitä ainakin saa yllytyksestä rikokseen syytteen kun tiedetään pohjanmaalla monen päätyneen puupalttooseen piston seurauksesta. Entäs kun savolainen menee vaikka tampereelle ja kyselee töitä?
     
  11. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Toi kieleen vetoaminen on musta perseestä. Ei oo mitään syytä luokitella asiakkaita murteen perusteella. Yleensä niin tekee vaan pönttövuoren läpi tänne tulleet "Hesalaiset" jotka maalta muuttaneina on niin stadilaista niin stadilaista tyyliin: Kun mutsin stedarikin on narikassa duunissa. Ihan turha lässyttää mistään kielipuolisuudesta ja että se olis syypää huonoon kohteluun. Ostaja voi kyllä itekki aloittaa keskustelun myyjän kanssa, eikä pelmahtaa tontille ja odottaa että punainen matto pyöritetään eteen. Kaupankäynti ei kai pasianssia ole, kyllä siihen tarvitaan kaks. 
     
  12. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    njoo, oon parikertaa ollu paikalla kun (treen)rajalaan on pelmahtanut koko netin läpi lukenut teini finnit tirskuen, kaverinsa kanssa ja aloittaa keskustelun että saksasta saa 200 halvemmalla kanonin kuin teiltä. sitten kun sanotaan että osta sitten sieltä niin pyöritellään silmiä ja jumpitellaan.
    sitten tullaan ja kannellaan tänne jossa se elämä oikeasti on.
     
  13. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Rajalalla ei tosiaan kyllä tarvitse sanoa mitää, kun jo huomaa ettei ole tervetullut. Myöskään täysin neutraali aloitus ei takaa palvelun ystävällisyyttä. Paljon Rajallalla varmaan käy myymälässä surffaajia, mutta ei se todellakaan oikeuta ketään kohtelemaan ylenkatsovasti. Tästä täältä päin siis parin eri aikaan liikkeessä käyneen ääntä huonolle palvelulle. Toki jos asiakas ei osaa käyttäytyä ei hänellekään tarvitse pokkuroida. Minä äänestän huonoa palvelua saatuani jaloilla ja kävelen mieluummin Kruunuhakaan kuin Sanomataloon.
     
  14. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Taisit ottaa herneen nenään pikkuasiasta. Yksi asia mitä ei ajatella, että riitaan tarvitaan kaksi ja syytä on varmasti molemmissa osapuolissa kun riita alkaa. Sanon sen, että niin myyjä kuin ostajissa on yhtä paljon mulkvisteja jotka eivät osaa kommunikoida. Kun haluaa hyvää palvelua on myös palveltavankin osattava käyttäytyä. Ihmiset kohtelevat toisiaan samoin kuin heitä kohdellaan. Kertoo siis sen, että Rojulassa on asiakkaatkin sangen v-mäisiä.
     
  15. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    En vetänyt, totesin vaan. Jos toi mun kirjoitus näyttää susta herneen nenään vetämiseltä, niin jatka sit ihmisten luokittelua murteen perusteella. Väitätkö ettei edellisessä kirjoituksessa ollu asiaa ollenkaan.....
     
  16. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Onhan siinä tämä "Ostaja voi kyllä itekki aloittaa keskustelun myyjän kanssa, eikä pelmahtaa tontille ja odottaa että punainen matto pyöritetään eteen. Kaupankäynti ei kai pasianssia ole, kyllä siihen tarvitaan kaks. "
     
  17. Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Kielipuolisuus ei riitä syyksi huonoon palveluun. Aiemmin mainitsemasi esimerkit kyllä, tai lähinnä ymmärrän huonon palvelun, jos päivästä toiseen katselee surffaajia ja niitä jotka odottaa ovesta sisään tullessaan piiiitkää kielisuudelmaa asiakkaita kun ovat.
     
  18. nokku

    nokku Active Member

    2,456
    0
    36
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    "This job would be great if it wasn't for the fucking customers.", Clerks.
     
  19. emerik

    emerik Well-Known Member

    5,870
    51
    48
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Kyllähän myyjiä on erilaisia, jotku analysoivat eri tavalla toisen asiakkaan kuin toisen. Myös virhearvioita voivat tehdä. Kyllä se asiakaspalvelu on vain toimittava, vaikka olisi kuinka erilaisia asiakkaita ja vaikeitakin asiakkata tulee. On huonoja päiviä myyjillä, mutta myös asiakkailla. Ainut että myyjällä se ei pidä näkyä tai osoittaa asiakkaalle. Mitä itse töissä ollut niin aika aroista asioista maanomistajien kanssa joutuu käymään jolloin voi helposti saaha vihat päälle vaikka ei itse olekkaan syyllinen. Ja asiat on vain hoidettava säntillisesti ja asiallisesti vaikka mitä vihanpurkauksia tulisi. Eli myyjän tehtävä on hoitaa hommat, siitä se palkka tulee. Ja ei ne voi huonot jutut rajalan palveluksesta tulla? Joku mättää. Varsinkin kun moni kehuu muita liikkeitä. Itsellä tulee mieleen oman kotikaupungin liikkeet, toisessa palvelu toimii ja toisessa ei niin hyvin.
     
  20. Heli

    Heli Active Member

    6,689
    0
    36
    Vs: Rajalan HUONO palvelu?

    Pitääkö mun olla taas kerran se ainoo joka puolustaa Sanomatalon Rajalaa? Mä en ole siellä vielä huonoa palvelua saanut. Itse asiassa kun kauppaan kävelin ja sekunnin seisoskelin hyllyn vieressä niin ensin tuli toinen myyjä vaikka hällä olikin jo asiakas kysymään miten vois auttaa ja kun sanoin että oon jutellu meilitse tämän ja tämän tyypin kans niin vinkkas tälle toiselle ja vaikka hälläkin oli asiakas, otti mut siihen sivuun ja lykkäs mulle kameran kouraan hipelöitäväks. Enpä voi valittaa.