Mull on tällasii rpojektei kun vanhojen erään esi-isäni maalamien akvarellipostikorttien (tää on 1910-luvulta, esittää Eckerön kirkkoa Ahvenanmaalta) jälentäminen mahdollisimman aidonoloisiksi esimerkiksi jaettaviksi muidenkin, sukulaisten, pällisteltäviksi .... tää Hahnemühlen Bamboo sopii tähän tarkoitukseen erinomaisesti, toistaa värit upeasti. Esimerkiksi Epsonin Archival Matte-paper ei tähän käy mielestäni ollenkaan .. t. mad Kuten Kapa totesikin josskin, Bamboo käyristyy hieman, otettava huomioon tulostuksessa ja arkistoinnissa ... kortti ensin skannattu Epson V750 Prolla ja tulostus Epson 3880:lla ...
Vs: Jäljennöskuvaus, -skannaus, -vedostaminen -> Bamboo! Pitää kysäistä: aika erilaiset lopputulokset tuossa näyttää olevan, sekä yksityiskohtien että värimaailman toiston suhteen. Sekö ei haittaa, ja onko kyse paperin "toisto-ominaisuuksista" vai akvarellin työstötuloksista reprosta printtiin? (Voi tietty olla, että tässä kuvassa ne eivät näytä samalta kuin luonnossa.) On kyllä hyvä homma kun saa akvarellityöt jakoon ja vielä hyväntuntuisella paperilla!
Vs: Jäljennöskuvaus, -skannaus, -vedostaminen -> Bamboo! Eiks tos ole aika saman oloiset värit. Contrast/brightness on vaan jäljennöksessä rajusti isommalla. Siinä on sitä "punchia" käyttäen asiaankuuluvaa engl. termiä!
Vs: Jäljennöskuvaus, -skannaus, -vedostaminen -> Bamboo! Saa olla aika fakiiri, jos tuon kokoisesta kuvaparista pystyy ruutua tihrustamalla sanoa juuta tai jaata terävöityksestä Ettei vain ole käsitteet hieman sekaisin? Vaikka terävöitys perustuukin kontrastin muunteluun, niin ei kaikki kontrastin lisäys ole terävöitystä. Bamboon kellertävä pohja sopii tuollaiseen jäljentämiseen mainiosti. kapa