Eikös nuo ole oikein merkkituotteita, joilla on oikein huolto-organisaatio, ja ovat korjattavissa vielä vuosienkin päästä hankinnasta…
Ostin minäkin Miele pesukoneen, kun "suunniteltu käyttöikä oli 20 vuotta". No meni 5 vuotta ja korjaajan mukaan ohjelmakortti rikki. Tarjosi uutta korttia, hinta 75 % koneen hankintahinnasta. Nyt on halpa Bosch, ollut jo vuosia. Uutena Mielen jälkeen kuulosti kenttäsirkkeliltä, mutta on toiminut jo paljon Mieleä pidempään. Joka puolestaan oli kestävyydeltään huonoin omistamani pesukone. Enää ei ole Mieleä kuin pari pölynimuria. En ole paljon imuroinut, kun en luota niiden kestävyyteen. Vaimon mielestä kyllä pitäisi...
Meillä on Mielen pesutorni, astianpeukone ja pussiton elukkaeditionimuri, kaikki ovat toimineet moitteetta, pesutorni on nyt noin 15 vuotias.
Ikävä kyllä ei ole tarvetta uusia tuttavuutta ko. brändin kanssa, kun ei nämä nykyiset osoita mitään kulahtamisen merkkejä.
Joo, näitähän on. Erityisesti eri automerkeistä on tuollaisia: ”Simca tonni on korjaamon onni” jne. Melkein jokainen varmaan tietää jonkun…
Meillä Mielen pesukone 19 vuotta. Nyt on välillä tuntunut, että pesurumpu heiluisi aiempaa enemmän. Ehkä iskunvaimentimet pitää lähivuosina vaihtaa. Mielellä on sama ongelma kuin muillakin perinteisillä eurooppalaisvalmistajilla. Halpa aasialainen komponentti houkuttaa, mutta niissä polttaa helposti näppinsä. Tämän ovat saaneet karvaasti kokea mm. jotkut moottoripyörävalmistajat.
Kotisivuilta ei yhtäkkiä katsoen selviä valmistusmaa. Tuskin kuitenkaan joku 100e peli on tehty Saksassa, voi olla romanialainen tai turkkilainen. Esim. työkaluvalmistaja Proxxon ilmoittaa kalleimmista tuotteistaan, että tehty Saksassa. Joistakin on ilmoitettu, että tehty Euroopassa, tämä voi tarkoittaa esim. Romaniaa. Osa tuotteista on tehty todennäköisesti Kiinassa, mutta sitä ei taas ilmoiteta missään.
Väliäkös hällä, vaikka olisikin Kiinassa tehtyjä. On aivan eri asia, jos puheena on joku kiinalainen nyrkkipaja, joka suunnittelee ja valmistaa joitakin omia tuotteita, verrattuna siihen, että joku suuri kiinalainen sopimusvalmistaja tekee tuotteita jonkun länsimaisen yhtiön dokumenteilla ja on heidän laadunvalvonnan piirissä.
Kiinamannin Sirui 5A matkajalustan. On kevyt, matala ja heppoinen. Keskiputkea ei saa ala-asentoon, mutta sen saa onneksi ruuvattua irti. Pienin ballhead maailmassa. Hieno kantopussi.
Ostinpa kuvassa näkyvän kätevän työkalun, jolla voi laser-säteen avulla tarkistaa, onko moottoripyörän ”vetoketju” suorassa.
No, se kertoo siitä, että ketjun kireyden säätö on tehty väärin. Ketjun ja ketjurattaiden kuluminen tuottaa tarpeen ketjun ajoittaiseen kiristykseen. Eli, takapyörän akselin molemmilla puolilla on säätöruuvit, joiden avulla takapyörää voidaan siirtää hieman taaemmaksi, jotta ketju on oikealla kireydellä. Mikäli tuo säätö tehdään niin, että takapyörä on hieman vinossa, rupeaa ketjurattaiden reunat kulumaan. Eikä se muutenkaan ole hyvä, jos takapyörä ei ole linjassa moottoripyörän muun geometrian kanssa. Takapyörä menee vinoon, jos akselin toisella puolella olevaa säätöruuvia pyöritetään enemmän kuin vastakkaisella puolella olevaa. Tässä kuva säädöstä: