ei, kyllä Elvis on kuollut katsoin vanhaa Mansikkapaikkaa YLE-Areenasta siellä Kaktusviinanjuoja haastatteli Suomirockin elävää tietosanakirjaa Jussi Raittista v.2008, kysymys Jussille missä olit 16.8.1977 Jussi vastasi kotona, Kuustonen, mitä silloin tapahtui, Jussi, Elvis kuoli!
Vai niin. Nyt käytetään ajasta ikuisuuteen siirtynyttä todistamaan Elviksen kuolemasta. Voihan se olla , että Jussi muisti asian oikein tai sitten väärin. Mutta edelleen puhutaan, että Elvis elää.
Elviksiä on varmaan seitsemän numeroinen luku, ensimmäiset kuolleita toiset elää! niin haastattelu oli 2008 Jussi Raittisesta ei Elviksestä, asiasta enemmän YLE Areenassa ohjelma poistuu 15.3.2024.
Musiikki, jonka Elvis jätti jälkeensä antaa tietysti hyvän syyn todeta, että Elvis elää keskuudessame.
Sekä uutena että käytettynä myytävien objektiivien kanssa pääsääntöisesti ei tule suojaksi mitään suodinta. Niinpä ostin tukun käytettyjä UV- ja Skylight-suotimia. Minulla on niitä aina liian vähän (objektiivien määrään suhteutettuna), esimerkiksi viiskakkosia joutuu kierrättämään laista toiseen.
1948 Komsomolets SVHY myynti tapahtumasta, ei ollut turha reissu. Olisi siellä saanut koko tilinkin tyhjäksi, mutta onneksi vitriinit rajoittaa.
Arca-Swissiä ja akkujuttuja. Lisäks jo yks "uus" objektiivi kevään kuvausriemurynnistyksiin ja lisää haussa. Kyl on kivaa ostaa ja harrastaa... Jotenkin niin "elävä olo". Materian ja henkisyyden liitto - valokuvaus!
^ Tuollainen kompressorivehje on hyvä, vaikka pientä ääntä pitääkin. (Itse ostin joskus sellaisen peltier-elementti systeemin, joka oli aivan onneton…).
Tänään oli Turun Talvi-Heikki, ja tulipahan ostettua pitkästä aikaa sentään jotain, Kaksi viiriä ja yksi peikko, järvenpääläiset tietänee siellä olleen Peikkometsän, johon ne liittyy. Ja kaksi avaamatonta wanhaa röökiaskia rekvisiitaksi autoihin, plus yksi saksalainen joulukuusen koriste. Kameratavara on enää pelkkää roskaa, kuten Zenitin runkoja ilman opiskaa. Kovin vähiin käy myös suoranainen autotavarakin, jolle tuon pitäisi olla omistettu.
Tulipa tarve tehdä moottoripyörän etupäähän huoltoa, mutta hetki piti miettiä, miten pyörä pysyy pystyssä ilman etupäätä. Ostinpa tuollaisen saksitunkin, mutta vielä oli yksi ongelma. Mistä pyörää nostaa, kun ei halua sitä pakoputkien kohdalta tehdä. Ratkaisu löytyi pätkästä kotelopalkkia. Sitä kun sahasi, hitsasi, ja lopuksi maalasi, niin siitäpä sai apuvälineen jolloin tunkki nostaa pyörää vain runkoputkista, eikä kuormita pakoputkia. Hyvillä työkaluilla hommat sujuu…
"Kameratori" ostellut ja sittemmin myynyt kohta kaikki kelvolliset värkit ulkomaille ja loput "varastoi"? Mutta onhan se kiva kun muutama nuori kapitalisti tienaa... ei kovin hyvin mutta ainakin yrittää? Kannatan toimeliaisuutta ja yrittäjyyttä. Hienoja piirteitä! Onneksi tuli ostettua, loppuelämäksi (ja vaikka seuraavallekin sukupolvelle), sen verran kelvollista filmiajan kalustoa, ajoissa, ettei pahemmin degenoituneetkaan keinottelumarkinat (joku niin vihjasi - itse en väittäisi) vaikuttaisi juurikaan ( tsoukkia tsoukkia ... Oikeasti olen tyytyväinen asiakas jo monen vuoden ajalta) ‐------- Itsekin kulutushysterisoin - taas: Yks laukku ja kevyt tripodi. Entiset turhan massiivisia - pikkuretkille. Oottelen nyt postia...
Ovatko nuo pakoputkia yhdistävät hitsaukset jälkeenpäin lisättyjä, kun eivät näytä ihan alkuperäisiltä?
Kas, tarkat silmät sinulla! Kyllä ne hitsaukset ovat ihan alkuperäisiä jaappaninpojan (tai tytön) (??) tekemiä. Kieltämättä ruman näköisiä. Aikanaanhan japanilaisia moottoripyöriä arvosteltiin juurikin hitsaustyön jäljestä. Minullakin oli aikanaan yksi Suzuki, jonka useammassakin hitsaussaumassa törrötti katkenneita MIG-hitsauslangan pätkiä, joihin oli sitten vaan pistetty maalia päälle. Niistä vuosista hitsausjälki myös Japanissa on parantunut, ja tuon nykyisen pyöräni muut hitsaustyöt ovat aivan siististi tehtyjä. Tuo pakoputken kohta on kyllä hieman vaikea ja ruma. Onneksi ei sentään vuoda.
^ Oikein merkkiöljyä…. Täytyy tunnustaa, että itsekin ostan niin autoon kuin moottoripyörään valmistajan omalla nimellä myytäviä öljyjä ja muita kemikaaleja. Tiedä sitten onko järkevää, esim. autoni merkillä myytävä moottoriöljy maksaa 4 litran purkissa 110 euroa. Oikeasti öljy on ranskalaisen Total-öljy-yhtiön valmistamaa. Moottoripyörään on sitten koko skaala merkkituotteita. Moottoriöljyjen lisäksi jarrunesteitä, jäähdytysnestettä, erilaisia rasvoja sekä puhdistusaineita jne. Saattaa hyvinkin olla, että jotkut muun merkkiset tuotteet olisivat vähintään yhtä hyviä tai parempia edullisemmalla hinnalla, mutta jokin hassu juttu niissä merkkituotteissa viehättää…