Sama täällä. Kehuin silmälääkärille, että näkö vain paranee kun vuodet karttuu. Se palautti maan pinnalle sanomalla, että vanhuksilla usein näkö paranee ennen kaihin puhkeamista.
Missikisat = kaikkien kisojen henkistä eliittiä. Ennen, nyt ja tulevaisuudessa... "Väkivallan ja eläinkokeiden puolesta" v 1994:
Ihan hienoa, ehkä ostaja kuitenkin uskoisi vähemmälläkin rellestämisellä, että kyseessä on ihan kelpo salama Toisaalta: miksi ei tehtäisi kun mahdollisuus, kivahan se on leekata kaikenlaisten vermeiden kanssa
Niinpä. Kai sitä huomiota pitää hakea aina vain isommilla konsteilla. - On Nikonilla ainakin mainosbudjettia, kolme helikopteria ja McNally - ei mikään säästövuoden juttu. Kova mimmi tuo stunt täti Tossa kohden pitänee hiuslakan olla pro-laatua.
Ei aina voi onnistua - ei edes joka kerta. Olyan kanssa haettiin rantakivikosta sopivaa kohtaa, johon tulisi kivasti valotäplä just kasvoihin. Sen verran hitaasti homma sujui, että se valohan siirtyi... Nyt on tallessa muutama ruutu, joissa on erinomaisen nätti valo jalkapohjissa...
Ei se aina onnistu. Eilen oli mullakin erinomainen malli. Oli satsannut kuvaukseen. Aattelin luonnonvalolla, että voin keskittyä sommitteluun. Kun oli jo aika hämärää, niin piti vähässä valossa ottaa. Otin suunnilleen elämäni paskimmat kuvat. On sysimustaa pääkohdetta, puhkimennyttä taivasta ja tärähtäneitä kuvia. Ois pitänyt jaksaa ottaa akkusalama
Aggregaatti on tekijämiehellä mukana virtalähteenä sekä häissä että hautajaisissa puhumattakaan tunnelmallisista kanavanranta ja järvikuvauksista. Siinä sopivasti saattoväkikin terästyy, kun nykii aggregaattia käyntiin.
hahaa….. Mullapa on sähköstartti agrigaatissa …..eipäsilti löytyy paria laatua akkusalamaa, pikkusalamoita repullinen ja pari akkukäyttöistä led-valoakin.
Sadepäivän ratoksi vanha puujalkavitsi: Mitä eroa on puolukalla ja Kustaa Aadolfilla? (Siis Kustaa II Aadolf, valtakunnan kuningas aikoinaan.)
No, tuo taitaa edellyttää jonniinverran historian harrastusta - sikälikin huono vitsi. Kaikkihan tietävät puolukan ja sen pyörimisen. Kustaa II Aadolf sen sijaan pyöri Pillaussa. - Ruotsalaiset valtasivat sen Kustaan armeijan noustua siellä maihin toukokuussa 1626. Pillau oli paikan nimi II maailmansodan päättymiseen asti, sitten se siirtyi Venäjä osaksi Kaliningradin alueen mukana. Nykyinen nimi on Baltijsk, se on Venäjän läntisin kaupunki ja sen Itämeren laivaston päätukikohta.
Korkeat korot oikein. Historiaa: missä suomalaisissa kaupungeissa on tai on ollut raitiovaunliikennettä Suomen itsenöisyyden aikana?
^ Onko tuossa kompana Kulosaari? Sen virallinen nimihän oli Brändön huvilakaupunki, vaikka se itse asiassa oli maalaiskunta. Ratikan liikenne oli sikäli erikoista, että ennen sillan valmistumista salmi ylitettiin jonkinlaisella lossilla tai höyrylaivalla.
Se oli kuitenkin eri kunta vuoden 1946 alueliitokseen asti. - Jos siis itsenäisyyden ajasta puhutaan. Turku ja Viipuri tietysti ovat olleet ratikan liikennöimiä. Tampere nykyisin suorastaan kuuluisa