Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. Est

    Est Well-Known Member

    17 660
    1 940
    113
    edit. Viesti jäi turhaksi kun sen innoittama poistui edeltä.
     
    Viimeksi muokattu: 31 Tammikuu 2023
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    Toi on kyllä maalla paremmin. Olen aina tarpeen tullen päässyt hoitoon samana päivänä tai ihan viimeistään huomenissa. Eikä odotustilassa yleensä ole muita. :)
     
  3. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 497
    720
    113
    Niin, eikä välttämättä tarvitse mennä varsinaiselle maaseudullekaan. Monissa pienemmissä kaupungeissa ja kuntakeskuksissa homma toimii usein ihan yhtä hyvin.
     
  4. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 455
    201
    63
    Kävin Vantaalla töissä ainakin 8 vuotta täältä maalta, vaikka matkaa oli 86 km suuntaansa, ei tuo mahdotonta ole, ei edes vaikeaa. Jos asuu Sörkassa ja duuni on Larussa, niin sama aikaa menee ruuhka-aikana, eli luokkaa tunti.. :)
     
  5. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 442
    6 321
    113
    Kuljin julkisilla.
     
  6. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 680
    621
    113
    pääkaupunki seudulla asuessa on kyllä hyvät kulkuyhteydet esim: Metro jolla pääsee nykyään Sörkästä-Laruun ilman ruuhkaa kymmenissä minuuteissa, itse en käytä metroa, mutta paikallisjunilla pääsee stadiin vantaalta n.20minuutissa jota käytän tarvittaessa.
     
  7. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 680
    621
    113
    sitkeä sissi, minulla matkaa landelle 95km enkä edes ajaisi mielelläni matkaa edes kerran viikossa ja ainoastaan touko-lokak. välillä.
     
    JPu tykkää tästä.
  8. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 455
    201
    63
    Osin tein minäkin työmatkan junalla, 2 vaihtoa ja matka-aika noin 1:20 minuuttia, autolla vähän nopeampaa. Tylsää kaikilla tavoilla, mutta edullisen maalla asumisen hinta, junassa sentään pystyi lukemaan, mutta 40 minuutin säästö päivässä kun ajoi itse.

    Aikanaan kun kävin toisiaan Sörkasta Larussa, niin siellä ei ollut metroa ja valinta oli 65A, jonka matka-aika oli 50 minuuttia ruuhkassa ja muuten 30 minuuttia + kävelyt kummassakin päässä 10 minuuttia yhtensä, niin tunti usein meni. Autolla saattoi mennä enemmänkin..
     
  9. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
  10. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 497
    720
    113
    ^ Jaa, kannattaako tuota pohdiskella, uskoa vaiko ei(??). Aikahan sen sitten näyttää. Siihen kyllä uskon, että jonain päivänä laitos toimii kuten pitääkin.
     
  11. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    Uskon voimaa..... :)

    Luulisin kuitenkin, että pienen pieni mahdollisuus on, ettei laitoksesta tule kalua mitenkään. Joku paikka pettää aina uudestaan, kun edellinen on saatu paikattua.
    - Todennäköisemmin kuitenkin laitos alkaa joskus toimia, ainakin jotenkuten.
     
  12. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    3 120
    1 992
    113
    Ranskalaisen tuotteen ostaessaan ottaa tietoisen riskin. Ostin vuosikymmeniä sitten kaksi Peugeotia yhtä aikaa, ensimmäisen ja viimeisen.
    Myöhemmin tein vielä jälleen saman virheen. Ostin ranskalaiset core-tex maastokengät, joiden piti olla vedenkestävät. Toinen kenkä oli.
     
    Esamursu ja SakkeM tykkäävät tästä.
  13. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    Noihin ydinvoimalaitoksiin liittyy semmoinen varsin kummallinen kuvio, että onnettomuuden sattuessa ne melkolailla 100 % varmuudella päätyvät valtion murheiksi. Onnettomuuksien varalta kerätään ja jätteiden käsittelyn tarpeisiin kerätään ydinjätehuoltorahastoa. Ydinenergialaki kuitenkin määrittelee, että 80 % rahaston varoista lainataan takaisin ydinvoimayhntiöille vakuuksia vastaan. Ne vakuudet tietysti ovat ko. voimalat :)

    Jos kaikki menee ns. vituiksi, ja voimalassa tapahtuu onnettomuus, ei voimayhtiö tietenkään pysty maksamaan lainojaan vaan vakuudet siirtyvät valtion rahaston hallintaan. Toisin sanoen hajonneet voimalat valtion vastuulle.

    Harvinaisen fiksusti junailtu himmeli siis - tosin vain voimayhtiön kannalta. Valtion puolelta joutuu taas ihmettelemään, kuka "saatanan tunari" on ollut ko. lakia valmistelemassa - jälleen kerran.
     
    Esamursu tykkää tästä.
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    Ranskalaisilta pitäisi kieltää autojen valmiustaminen EU:n direktiivillä.

    Eihän tuo ihan epäonnistunut juttu sitten ollut. 50 % oli täyttänyt tavoitteen.
     
    Seppo R tykkää tästä.
  15. riekkosak

    riekkosak Well-Known Member

    1 477
    329
    83
    En tunne asiaa koskevaa lakia, mutta epäilen, että valtiolle eivät kelpaisi vakuuksiksi ko ydinvoimalat. Vakuudet voisivat olla esimerkiksi pankkitakauksia, pankki tietenkin vaatii niille omat vakuudet.
     
  16. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    On tästä aikaa, mutta nimenomaan kiinteistöt olivat ymmärtääkseni vakuuksina. Semmoinen parin miljardin laina pankkitakauksilla voisi tullakin aika kalliiksi :)
     
  17. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    3 120
    1 992
    113
    Ranskalaiset ovat kekseliäitä. Siitä todisteena esim. Darne haulikko. Liikuttamalla baskyylia piippuparista irti säästyttiin saranan valmistukselta.. :)
    Eräällä tuttavallani on Darne haulikko. Ei hän sillä kovin paljon ammu.
    Varastin kuvan netistä. En oikein tiedä, onko se sallittua. Mikäli ei ole, niin poistan kuvan .
    Olkiluoto on ilmeisesti saanut ranskalaisuuden nykyisin niin pintaan. No, onhan heillä mielenkiintoinen presidenttikin.

    Darne-shotgun.jpg
     
    Est tykkää tästä.
  18. motris

    motris Well-Known Member

    4 892
    767
    113
    Tää Kiasman johtaja on kyllä tavan elämäntaiteilija.

    Siis käytännössä laittanut valtion osalliseksi varojen kavaltamiseen lapselta?
     
  19. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 442
    6 321
    113
    ???
     
  20. motris

    motris Well-Known Member

    4 892
    767
    113