Tehtiinkö homma ”avaimet käteen”-periaatteella, vai teitkö itse pohjatyöt? Paljonko vuodessa tuollaiselle harrasteelle tulee ajokilometrejä?
Kymmenen vuoden ajanjaksolla tullut 18 tkm = 1 800 km per vuosi. Näissähän saattaa joku yksittäinen pidempi ajotapahtuma vaikuttaa paljonkin vuoden lukemaan, mutta 10 vuotta on jo sopivan pitkä jakso tasaamaan. Ja sitten pitää ottaa huomioon myös se, että mullahan on se coupe-Mersukin, plus moottoripyörät, eli harrastekilsoja kyllä tulee paljon enemmän... Ja toi oli ihan avaimet käteen. Tosin tuossa oli ruostetta vain pikkurillin kynnen kokoinen kohta ovi-ikkunan sisäkarmissa, lienee joskus jäänyt jotain väliin? Eikä juurikaan lommoja tai naarmuja, eli melkoisen helppo siinä mielessä. Hyvin säilynyt ollakseen 1979. Toki värin vaihto tumman ruskeasta solidista helmiäismetallisävyyn tarkoitti sitä, että pienetkin asiat piti korjata näkymättömiin.
Mikä merkki nokalla on? Tuttavalla on samanlainen punainen, mutta en googlaamalla löydä mallista kuvaa. Japanilainen kai.
Semmoinen olisi aika vähän japanilainen. No, tuttavalla on kumminkin japanilainen samanlainen pop-up valoineen. Vaan eipä ehkä olekaan sama tuo takalasin pyöreys. Taitaa ollakin oikea Porsche tuo Cedricfanin auto. Porsche 924 – AutoWiki
Näyttäkääs kuva japanilaisesta hyvin paljon 924 kokoisesta ja muotoisesta jossa on pop-ip ajovalot. ihme kun en löydä vaikka semmoisen näin. 70-80 lukua varmasti. Olin jopa kyydissä tänä vuonna. Pikkupojat ainakin joka paikassa pysähtyi ja morjensti. edit. Oli mulla huono kuva siitä. En kuitenkaan laita. 200SX lukee perässä. Nuorempi kuin arvasin. Toisaalta Silvia jo vuonna 64: Nissan Silvia – AutoWiki Pitkän päälle Datsun. Porsche hevosten.
Mää Cedricfanin kuvasta arvelin sitä. Sitten, siksi, kysyin. Onneksi eivät olleet japsit tyylitelleet sentään niin paljon sinne päin. Kuten venäläiset Pauligin. Hevonen siinä muistaakseni on? Tai Ferrarissa. Näitä katellut vasta viime vuosina..
Suunnilleen kaikilla isoilla japsimerkeillä taitaa semmoinen löytyä. Mazdallakin on mallista ja vuodesta riippuen erilaisia ratkaisuja.
Württembergin vaakuna, keskellä hevonen ja reunoissa sarvia. 944 tuli 924 seuraajaksi ja erottaa helposti siitä, että 944 lokasuojissa on levityspullistumat
Oli miten oli……Porche Carrera on ainut auto jonka perään oon meinannut ajaa traktorilla kun se meni tiellä niin hitaasti.
Porche on auto, jonka olen nähnyt ajavan törkeintä ylinopeutta. Joskus kauan, kauan sitten ajelin Juhannuksen kulmilla Kainuuseen päin, kalaan matkalla. Jossain ennen Nurmesta poikettiin tien varren kioskille kahville, ehkä hampurilaisellekin. Matka kesti siihen aikaan 9 tuntia, taukoineen. Ennen kuin lähdimme eteenpäin, tuli samalle asialle porukka Ruotsin rekisterissä olevalla Porchella. Kuskina oli kuvankaunis blondi, ruotsalaisen missin prototyyppi. Sitten jonkin ajan kuluttua puuskutti edellä ikivanha Kleinbus piiitkää ylämäkeä, ja olin juuri heittämässä ohituskaistalle, kun automaattisesti vilkaisin peiliinkin, vaikkei ketään ajellut perässä. Porchen valot tulivat takaa kuin raketin lieska, ja jouduin lukkojarrutukseen sen Volkkarin takana. 80 alue, mutta Porchella oli kyllä reilusti tuplat mittarissa, ehkä jopa yli 200 km/h. Olisi tullut peräluukkuun aika rytinällä, jos olisin ehtinyt Volkkarin rinnalle.
No tuon omani ikäiset ei ole enää nyky liikenteessä mitään raketteja, mutta niin nautinto ajaa mutkaisia tietä Toki teho paino suhde on hyvä että ei jalkoihin jää.