Intin kävin 80 luvun alussa Lahti/Hennala siellä ajeltiin ryssän kalustolla. Itse pääsin ajamaan/jouduin Gaz 66, Kraz-255, Zil-131
Jenkit ei kyllä ole muutamaa vahinkoa lukuuottamaata pustyneet tekemään yhtään hyvää auto. Faija osti 70-luvun lopussa Olsmobile Cutlaksen (muistaakseni malli oli tämä) diesel ja eihän se monaa kymmentä tuhaatta kilsaa toiminut, kun ruiskutuspumppu oli pask..na aika vaarallinen auto kun 80-120 vauhdissa on ohjaustehostin ja jarrutehostin poissa pelistä, kun moottori sammuu totaalisesti. Oldsmobile Cutla
Noihin aikoihin jenkkilässä tehtiin dieseleitä vaihtamalla kansi bensakoneen runkoon. Eiväthän ne kestäneet, eivät voineet kestää dieselin paineilla. Surkeaa duunia. Jos maantien varressa oli auto konepelti ylhäällä, se oli useimmiten jenkkifarmari tai Lada.
Kyllähän jenkit autonsa ajamista varten tekivät. Eihän siellä kukaan dieselillä ajanut, joten ne tiiselit tehtiin hätäisesti kehitysmaalaisten kusettamiseksi. Tässä nyt vielä aiheeseen liittyvä kuva, ehkä.
1009 aidoimmassa ympäristössään, Lahti - Loviisa radalla ei sähköistystä. Topparoikka ajaa tällä välillä kerran tai kahdesti kesässä.
Tämä raiteilla kulkeva vaunu on ollut täällä aikaisemminkin näytillä, mutta ajattelin tarjota sitä uudestaan vaihtoehdoksi tuolle saksalaisten murhamiesten masentavalle vaunulle. Osoittamaan, että maailmasta voi löytyä joskus jotain mukavaakin.