Kuva kuvasta. Naapurin museoauto jonka kuvasin, sitten tulostin kuvan, otin siitä kuvan, mutta koko kuva ei näjy kuvassa kun osa tulostetusta kuvasta jäi kuvan ulkopuolelle. Tässäpä kuitenkin suurin osa kuvasta, jonka kuvasin.
Siltä näyttäisi. Autot ovat suunniteltuja kestämään 2 viikkoa taistelutilanteessa tykkien vetämistä, joten kaikki on mahdollista. Ei nyt ehkä ihan noin usein, mutta kuitenkin. Noilla ajetaan tukkia metsästä kuulemma edelleenkin jossain Jakutian suunnalla, jossa on tiettömiä taipaleita. Vastaavia tuli kai Suomeen Neuvostoliitolta ostettujen kenttätykkien mukana.
Remonttia näissä ry....n vehkeissä ilmeisesti riitti, onhan remonttimiehelle varattu varjoisa huilipaikkakin.
Itse asiassa nämä ovat lisenssillä tehtyjä jenkkejä. Ryssien omat merkit lopetettiin vallankaappauksen yhteydessä 1917 samalla, kun lopetettiin koko Venäjä ja iso osa venäläisistäkin. Olisivatko nuo sotilasajoneuvot nyt alun alkaen olleet pääosin Whiteja, GMC:tä, Austineita, Chevroletteja tai Fordeja amerikkalaisille sopiviksi modatuilta Gorkin ja Nizhny Tagillin tuotantolinjoilta. Edit: Lisätään vielä, Daimler, Rolls&Royce ja Daimler lisensoitujen listalle.
Naapurissa oli pitkään semmoinen nelivetoinen Sisu. Niitä jäi laivalastillinen Kantvikin satamaan aikoinaan, kun tilaaja ei tarvinnutkaan niitä. Silloin Egypti hävisi sodan viikossa, eikä ehditty toimittamaan niin nopeasti. Hyvä auto puutavaran ajoon niihin aikoihin. Kuuden päivän sota taisi olla v. 1967.
Tässä hiukan luettavaa asian tiimoilta. Länsiliittoutuneiden apu Neuvostoliitolle - Agricolan uutis- ja keskustelufoorumit