Niin. Rajalakameran digiviikko teko oharin. Tuli ostoksesta jo rahoituspäätökset ja tilausvahvistus. Sitten vaan sähköposti, että sori että ei meillä olekkaan sitä ja rahoitusyhtiöltä tulee korjauslasku. Että semmoista. Meni unelmaobjektiivi ns. sivu suun ja oli jo vanhaa kovalla tohinalla myymässä alta pois. nm. että sellaista
(Ai että optiikkaosastolle juttu unelmaobjektiivista jota ei edes mainita? Taisi lipsahtaa vaan väärään paikkaan Rajalasta keskustelu.) Eivät varmaan tahallaan noin tehneet. Meinaan on niin huonoa mainosta tyytymättämät asiakkaat. Onkohan paljonkin vastaavia nyt?
En tiedä , ehkä olen taas ennakkoluuloinen vaikka olen käynyt rahalassa monesti...korostan....paskinta palvelua mitä rahalla saa. Tämäkin on yksittäistapaus ( kolme kertaa) . Muttaonhan meillä näitä yksittäistapauksia tuolla Itä-Helsingissäkin....
Itä-Helsingin kameraliikkeisiin en osaa sanoa, mutta Turun Yliopistokadun Rajalassa tuli käytyä muutama kerta hyvin palveluin. Postitalosta en muista hyviä kokemuksia, koska yleensä olen ehtinyt sieltä ulos ettei ole tullut oikein mitään kysyttävää. Turussa sentään huomioivat sisäänastuneet. Pienemmän liiketilan etuja ehkä. Mutta JJJJ kertoi kai verkossa ostamisesta. Kuinka senkin voi tyriä, on se kumma.
Tavallaan ostamista, mutta aika työlästä oli vuosi sitten saada läpi Rajalaan läpi reklamaatio luokattoman huonoista Chromaluxe-vedoksista. Pari puhelua, toimitettu puhelujen jälkeen pyydetyt sähköpostit, muistutettu lähetetystä sähköpostista koska luvattua yhteydenottoa ei missään vaiheessa tullut... Olihan nuo Rajalan kautta tilatut Chromaluxet halpoja joo, mutta laatu aivan p*ska. (Täsmennys: eivät olleet Lightpressin tekemiä, sieltä on tullut vain hyvää Chromaluxea). -Topi
"Rahoitusyhtiöltä tulee korjauslasku." Jos tämä tarkoittaa että tilasit muutakin, minua olisi saattanut pistää sen verran harmitukseksi että ehkä sitä olisi peruuttanut muutkin.
Palataanpa tähän vielä. Olisi pitänyt vaatia se obtiikka. Viime aikoina ovat myyneet rahan louhijoille näytönohjaimia ja sitten ilmoitelleet että ähä kutti. Etpä saakkaan. Viranomaisten mukaan kyseessä olikin rikos. Saisko vielä se Tamronin sillä rahalla.
Rahalasta on verkossa liikkeellä paljon negatiivisia kommentteja, mutta minä olen saanut Tampereen ja Turun myymälöistä aina ensiluokkaista palvelua naamakkain, sähköpostitse ja puhelimitse. Ja kauppojakin on syntynyt ilmeisesti molempien osapuolten mielestä asialliseen hintaan. Harmi, jos ketjun aloittajalle on myyty eioota.
Rajalasta, ei ne postitalon myyjät ole vastassa linkkuveitsi asennossa, otetaan numerolappu palvelun mukaan, ei ne kyllä juuri pudottele hintoja käytetyissä, vaihdossa voi vaikuttaa välirahaan, näissä vaihtokaupoissa ei puhuta muusta kuin välirahasta, viimeksi ostin viime keväänä Kameran Rajala Pro Shop-Fotobutiken Herkulesgatan 11 Stockholm, kyllä se kamera piti maksaa netissä, tuli n.kolmessa päivässä hain Postitalosta, yllätyin kun kuvausmäärä tsekkaamisen jälkeen oli noin 200 kpl laukauksen tulos, myivät vähän käytettynä noin 10v. kameraa, usko Rajalaan hiukan palautui, Rajalassa on kyllä hieman oma hinnoittelu siellä maksaa samanlainen tuote esim. löytyy 5 kpl Kamera tai optiikka kaikilla sama hinta esim, 699, jne.
Muutamat kamerat (käytettyjä sekä uusia) ja muutaman kymmentä muuta tuotetta Helsingin Rajalasta ostaneena mielipiteeni on että se on ihan yhtä hyvä ja yhtä pask* kuin keskimäärin muutkin liikkeet. Välillä "kiva" myyjä ja välillä sitten vähemmän sitä mikä mielestäni täysin merkityksetöntä. En itse käy putiikeissa etsimässä uusia kaiffareita... Hinnat samansuuntaisia kuin muuallakin. Ajaa tarkoituksensa kyllin kelvollisesti. Jos joku saa kasvonsa näyttämällä "alennusta" niin onnea (LOL)
Helsingin myymälässä oli ikävää henkilökuntaa, siksipä en siellä käykään. Aikoinaan, kun hankin duuniin jotain, niin 4-5 tarjouspyynnön kautta Rajala oli useimmiten halvin. Koko antaa pelivaraa, tai jotain.
Kerran oli vähemmän kiva yks mutta pikku psykologisella kikalla sekin muuttui nöyremmäksi ja palvelualttiimmaksi. Hinnat pysyivät -kuitenkin- samoina. Ihmisiä voi - kasvokkainkin - kyllä opettaa. Yleensä se onnistuukin tehokkaammin kuin vaikkapa "netissä" missä lödet mammanpojatkin usein thoudella mahtavia sankareita ... no tsoukit tsoukkina - mutta kuitenkin - you know ...
Tässä tuli monta tosi hyvää vastausta. Mutta nyt oltiinkin ostamassa tuliterää tuotetta. Myivät sitä enemmän, mitä sitä olikaan. Ja kuinkas ollakkaan tuote pitää toimittaa, jos tilaus hyväksytty ja raha otettu vastaan. Eli se ei käyköön edes näytönohjain kauppiilla, että rahat palauttaa. Osto on sitova tapahtuma. Peruutus nettikaupassa on vain ostajalla. Ei myyjällä.
Tuo näytönohjainesimerkki on mielenkiintoinen. Nvidian 3080-sarjassa on valta backlog ja hinnat ovat nousseet nyt vuoden verran, eikä toimituksia kuulu edelleenkään. Jos tavaraa ei saa, pitäisi jossain vaiheessa tarjota vastaavaa tai jopa parempaa samaan hintaan, josta on sovittu kaupantekohetkellä, ellei nyt jokin ole viime aikoina muuttunut.
Eivätpä nuo muut firmat juuri parempia ole. Tilasin (ja maksoin) Fotonordicilta hihnan. Sitten tuli sähköposti: "Odottaa tuotetta". Eli siis, sekin firma myy tavaraa, jota sillä ei ole. Kai sieltä lähti tilaus Kiinaan heti, kun maksu tuli Osaisin itsekin kyllä tilata Kiinasta, siihen ei kotimaista firmaa tarvita. Tuskinpa teen samaa virhettä toiste, sehän olisi jo tyhmyyttä.
Jep, tuossa piilee hienoinen ristiriita toimitusehtojen ja takavuosien kuluttajaneuvojan ohjeiden välillä, mutta kai se vallitseva käytäntö on katsoa sopimuksen syntyneen tilaushetkellä.
^^ Tollasta tyhjänmyymistä on pienissä nettipuljuissa ollut viime vuosina aika usein. Myydään sellaista jota ei ole edes itselle vielä varastoon tilattu. Helppo tapa ansaita laiskojen kustannuksella riskittömästi vähän fyffeä? Kun ei, tosiaankaan, ymmärretä/viitsitä sitten tilata vaikka Aasiasta ihan itse (kun niin kauhean halpaakin heidän sekundansa). Itse tilaan vaan niiltä, nykyisin, joiden varastosaldo toimii luotettavasti reaaliajassa ja eivät selittele ummetlammet miksi myyntilistoilla olleet tuotteet viipyvätkin viikkoja mainostettujen 1-3 vrk sijaan. Mainitusta Rajalasta ei ilmaistussa mielessä itselläni vastaavia kokemuksia. Asiat sujuneet siellä, pääosin, neutraalin mutkattomasti. Joskus hieman "ammattitaidotonta" henkilökuntaa ollut...