Lisäksi siellä Aasian suunnalla myydään paljon sellaista tavaraa, mitä kotimaisista kaupoista on vaikea, ellei suorastaan mahdotonta löytää.
Akkuporakone meni tilaukseen: DeWalt XR DCD991P2. Vanha Makita noin 16-vuotiaana kun rupesi olemaan jo hieman väsynyt, joten hiukan tuoreempi voima on tarpeen.
Ostin käytetyn auton. Merkkiä "Susi jo syntyessään.". Se miellytti silmää ja näköjään kulkee paikasta toiseen.
Mäntylässä asui Ilkka. Hänen isällään oli aina joku fiat, joissa akku aina tyhjeni, kun oli yli - 20 pakkasta. 1990 luvulla
Täällä on ollut tuollaista kahtaseitsemää, kahtakahdeksaa, mutta toistaiseksi on Hiivatti toiminut kuten on tarkoitus. Ei kai se lähtökohtaisesti mikään varsinainen talviauto kuitenkaan ole.
Se akku tuskin on ollut Fiatin valmistama, joten eipä tuo varmaan auton merkistä ole ollut kiinni. Meikäläisen ensimmäinen oma auto oli Fiat 128 ja siitä jäätyi kaasutin kesken ajon talviaikaan, mikäli ei ollut muistanut laittaa riittävästi kaasutinspriitä bensiinin sekaan. Seuraavassa autossani, Nissan merkkisessä oli jo oikein lämmitys kaasuttimessa. Jäähdytysnesteen kierrosta meni letkut kaasuttimeen, eli lämmin jäähdytysneste lämmitti myös kaasuttimen ja auto toimi talvisin myös ilman kaasutinspriitä.
Niinpä ja nykyiset polttoaineen ruiskutuksella varustetut polttomoottorit eivät ole enää samalla tavalla jäätymisherkkiä.
Ruisku on periaatteessa aika arka vedelle, mutta taitaa nykyisin olla suodattimessa lämmitys melko vakiona. Samalla lailla jäätyviä suuttimia kuin kaasutinmoottorissa ei tietenkään ole.
Niinpä. Siinä kaasuttimessa polttoaineen kaasuuntuminen eli faasimuutos aiheuttaa lämpötilan laskun ja siitä johtuvan vallitsevassa ilmassa olevan veden jäätymisen ja jään muodostumisen kaasuttimen kurkussa. Minulla on vieläkin autotallissa moottoripyörä, jossa on nelisylinterinen nestejäähdytteinen moottori, jossa on 4 erillistä kaasutinta. Siinäkin on se jäähdytysnesteen avulla tapahtuva kaasuttimien kurkun lämmitys jokaisessa kaasuttimessa, vaikka moottoripyörää ei varmaan varsinaiseen talvikäyttöön ole suunniteltukaan.
Se faasimuutos tapahtuu suuttimen kärjessä, johon sitten kertyy jäähelmi, jos bensan seassa on vettä - ja vaikka ei olisikaan, kostealla säällä ilmastakin tiivistyy. Sikäli helppo vaikkakin kiusallinen vaiva, että kun auto pysähtyi jäätymisen takia, piti vain 5 minsaa odotella, että kaasutin lämpenee, ja taas mentiin.
Ainoastaan jäsenet voivat ostaa heidän tuotteensa - eli viskiä. SMWS ostaa jatkuvasti tislaamoilta täysiä viskitynnyreitä, säilyttää niitä vuosikausia tai -vuosikymmeniä ja pullottaa lopulta itse. Pullotetaan aina suoraan tynnyreistä, eli ei ikinä laimenneta vedellä. Eli pulloja on aina rajattu määrä. EDIT: Tämän näköisiä pulloja. Tämä on 18 vuotta kypsynyt Macallan.