Merkitty Mies, Tänään tupsahti postilaatikkoon, tilattu ja maksettu 14.4.2020 sähköposti tietojen mukaan. Pikkasen on viivettä kuljetuksissa, no pannaan tämäkin koronan piikkiin....
Dylanin uusin vinyyli, TriXiä XPanille ja juna-bussiliput pohjoiseen (tällä kertaa UKK kun Sarekiin ei voi mennä). Niin, ja pullo SMWS-whiskyä (Caol Ila 8v).
Klassikko kinofolderi. Tästä ei kamera parane, kaikki toiminnot mekaanisia, ei paristoja, ei merkkivaloja...
Mulla on hyllyssä 1b jonka faija osti Saksasta 50-luvun alkupuolella Praktikantina ollessaan. Tullut kuvattua monen monet rullat sillä!
Eniten näissä viehättää saksalainen pikkutarkka detaljointi ja työn laatu. Ergonomiasta ei niin väliä. Samanlaisia ovat Contessa, Ikonta 35, Agfa Super Solinette.
Oli se kuitenkin. Tällaista en odottanut. Hyvä tuttu liike ja näin edullinen mikä hiukan rajoitti valitusherkkyyttä, mutta jokin tolkku sentään valotusmittarin suhteen koska Nikon yhteensopiva sen kuuluisi olla. Vanhakantainen malli mutta siihenkin kai jotain rimaa voi asettaa. Että kun vaihtaa objektiivia tai vain aukkoa, pitää taas tarkistaa valotuskorjaus tyyliin shoot and look. Sama juttu tietenkin manuaalimoodilla jos vaan säätää kameran valotusmittarin mukaan. Artikelzustand: Neu: Sonstige (siehe Artikelbeschreibung) Kirjoitin emailin. Hello! Unfortunately I find this Sigma lens far out of correct exposure metering. I am disappointed with our deal with this king of "feature". It is not a question of fine-tuning but a severe fail. Full aperture it is not very much exposuring over, "only" about 0,7 EV, but f/8 it is a totally out of properly working. I attached photo. First frame: full aperture f/2,8 exposure compensation -0,7EV Second Frame f/5,6 exp comp 0EV (you can read other information on my photo, including histogram) Third frame f/8 exp com -0,7EV Fourth frame f//2,8 exp comp -0,7EV My camera works properly with other lenses. D810 firmware version C 1.14 L 2.017 Can I get help here in Finland with local Sigma warranty or must I send it back to you? I would be satisfied with repair or other solutions, perhaps cancelling the deal and refund. What we do now? Thank you and best regards, Kimmo Manner
Vanhan Porschen jarruosia tullut haalittua, josko perjantaina olisi leimakunnossa. Inhottavan tarkkoja nuo jarrudynamometrit
Muistan kun Morris Minin jarruja testattiin katsastusaseman hiekkatiellä 70-luvun alussa. Jarrutusjäljistä pääteltiin, onko jarrut kunnossa. Olisko ollut 30% tarkuus
Muistini mukaan ennen oli 50% ja nykyisin 30% mutta kun auto on 40+ vuotta vanha, niin tuo on himppasen vaativaa takarummuilla, jotka ei juurikaan käyttöä saa rauhallisessa harrasteajossa.
Tuli palautuksena Porchen jarrupalat, ne oli Made in West Germany, olivat olleet hyllyssä lähes 40 vuotta, hylky tuli
Ilmiö on tuttu. Moskvitsh -57 oli eka auto... Joskus käänneltiin rumpujen säätöjä pitkäänkin, ennen kuin sattui kohdalle
Kyllä 30%:a on jo niin iso ero, että jo tuollainen ero alkaa olemaan vaarallinen voimakkaissa jarrutuksissa. " vaativaa takarummuilla ", sillä ei kyllä ole mitään merkitystä onko kyseessä levy- tai rumpujarrut tai miten vanha auto on, tuohon rajaan pitäisi päästä helposti.
Etupyörissä ehkä, takapyörissä pitäisi olla lukkiintumattomat jarrut, joten tuollainen ero on merkityksetön. (No, nykyautoissa tietysti sitten ABS.)
Oli kyseessä rumpujarrut ja ei taida olla juuri missään rumpujarrullisessa autossa lukkiutomattomia jarruja ja ABS on juuri lukkiutumattomat jarrut. Tai tuleehan niistä lukkiutumattomat jos öljyää/rasvaa ne jarrut, mutta tuskin auttaa katsastuksesta läpimenoon.