^SL2. Muut olivat vähintään epäluotettavia pelejä sähköjensä osalta. R8 kävi kerran Solmsissa korjauksessakin, niissä oli alkupään vehkeissä muistaakseni pistemittaukseen liityvä tyyppivika. Se kyllä korjattin ja peli laitettiin muutenkin vimosen päälle kuntoon, mutta ei mennyt kauaa, että sähköt alkoivat taas reistata.
SL/SL2 ovat erittäin hienoja, mulla oli niitä aikoinaan kolme. Kinofilmikameroiden kuningas on kuitenkin M.
Äsken kävin ulkona valottamassa noin kymmenen ruutua MP:llä. Puhdasta nautintoa, ei siitä pääse mihinkän.
D4 on tyttären tärkein työkalu, osaan kyllä arvostaa sitäkin. Melko erilainen kamera kuitenkin. Etkö muuten jo päivittänyt D5:een, vai muistanko väärin?
Kymmenisen kiloa mulla on, se menee vielä suhteellisen helposti, illalla sitten oli vain Z6+ 24-70 kaulalla, mukava iltakamera
En usko että vaihto 4 d:sta vitoseen toisi merkittävää etua näin harrastusmielessä, tuskin ihmeitä edes ammattimielessä. Kertokaa isot pojat jos ero on huomattava
Mulla on D4, D850 ja F6 akkukahvoineen laukussa, neljä 1.4:sta objektiivia, kolme salamaa ja muuta sälää. Tuon innoittamana tulin punninneeksi, vähän huonosti sain vaa'alle aseteltua mutta mielestäni näytti noin 16 kg. Mutta mulla on pyörät alla tuossa, lentolaukun tyyppinen, enkä mä koskaan oikeastaan kanna tuota mihinkään, autolla kuljetan. Olen kuvista katsonut, että sä kannat melkoisia kuormia. Mulla alkaa lihassairaus vaivata, koko ajan vähän pahemmin, olen vaihtoehtoja siksi katsellut, vielä ei ole taipunut vaihtamaan...
Juu, mä kannan koko roinan päiväsaikaan mukana, joskus tietysti kyseenalaistaa homman kielekkyyden, kun tässä iässä kiipeää vaikkapa Malagan katedraalin katolle kaposia kierreportaita säkki selässä ja pari kameraa rinnalla
Mulla alkaa ympäristötekijät rajoittaa filmikuvaamista. Jokainen filminkehitys tuottaa ympäristömyrkkyä, kuten kemikaalien ja filmuen valmistus, kuljetus jne ympäristöä kuluttavat tekijät.
Mulla alkaa ympäristötekijät rajoittaa filmikuvaamista. Jokainen filminkehitys tuottaa ympäristömyrkkyä, kuten kemikaalien ja filmuen valmistus, kuljetus jne ympäristöä kuluttavat tekijät.[/QUOTE] Ehkä nyt ei isoin ongelma päällä maan mutta arvostan .
Seuraava Leica on jo harkinnassa. Huawei Pro kännykkä. Kolme kameraa kulkee kevyesti mukana. Leica m6 alkoi tuntumaan filmikuvauksessa aika mukavalta, kun välillä kuvasin pari rullaa peilivärkillä. Onhan se peilin lonksahdus aika ärsyttävä Leican laukaisuun nähden.
Mulla taas R8 oli ongelmaton, mutta se olikin Esko Putuksen vanha. Surkuhupaisaa että tuollaisilta ongelmilta ei vältytty itsenäisen mallin kanssa että ei saa enää väännettyä minkäänlaista syytä edes Minoltaan. Kuitenkin R8/9 on maailman hienoin SLR, vähintään käsitarkenteisten sarjassa. Etsinkin omaa luokkaansa. R9 edelleen enemmän hieno kun rungosta on saatu jopa 100g metallivalua pois - ehkä oli aika karkeesti veistetty alkujaan! Vai onkohan vaihdettu metallilaatua.. en muista mitä siitä kerrottiin. Pienen virittimen kanssa runko oli minusta parhaimmillaan. Se ei paljoa korkeuttakaan kasvattanut.
Ainakin minun R-E:ssä lukee made in germany, myös lasissa. Kait jos se olisi tehty muualla, lukisi muuta.
Niin, siis Leica R3, joka siis aloittaa R-sarjan, on Minolta XE, seuraava malli R4 on Minolta XD. R5, R-E, R6 ja R7 on rakennettu näiden pohjalta. Tuo oli vastauksena lauseeseen: "Jo peilikamarat oli kohtalokas isku kun Leica R oli ajastaan jäljessä verraten japanilaisiin". On vaikea erottaa, mistä puhutaan, kun japanilaisen kameran kerrotaan olevan ajastaan jäljessä verrattuna japanilaisiin...
No on se vaikea erottaa jos ei tunne Leica R järjestelmää. Johan tämäkin on edellä moneen otteeseen selvitetty. Miksi Leica R3 sai nimen R3. Koska se ei ollut järjestelmän alku. "It is the successor of the Leicaflex SL2" Leica R3 (Toihan on ihan sama jos ei tajuta että Nikkormatit on Nikoneja vaikka takapuolella lukee Nikon. Tokikaan lauseeni ei ollut paras mahdollinen aluksi, mutta miten siitä monta päivää voi riittää samaa juttua)