Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Mahtuuhan tänne kirjaimia, jotta laitetaan tapaus viime kesältä.

    Oikeen todella mukava ja hertainen vanhuspari vuokarasi vaunun.
    Ihan rehellisesti sanoivat palauttaessa että pöydän taittojalan muovi mekanismista oli mennyt nappi jolla jalka taitetaan poiki ja irronnut.
    No minä siihen, että ei hätää, yritän itse korjat liimaamalli pikaliimalla jos se sitten toimisi taas. Juotiin kahvit ja jäi oikein muka fiilis herttaista ihmisistä.

    Avasin jalan mekanismin ja totesin että eipä pysty mitenkään liimaamaan, koko homma on muovia ja jousi ei menisi paikalleen. Soitin liikkeeseen ja kysyin saako pelkästään sitä taitos osaa, selvityksen jälkeen selvisi että saa ainoastaan koko jalan ja se maksaa tukku hinalla 190€.

    Soitin asiakkaalle ja rouva vastasi, kerroin mikä on tilanne, että en saanut sitä itse korjattua ja joutuu ostamaan kokonaan uuden jalan ja se maksaa 190€, vähennän sen panttimaksusta ja palautan loput.
    Lähetän kuitin ja vaidan itse jalan, enkä tietenkään laskuta asennuksesta.
    Rouva siihen että selvä.

    15min...... Soi puhelin ja isäntä soittaa noin 3-5min suoraa huutoa, niin kovaa että piti laitaa puhelimen ääntä pienemälle. Tuli vittua ja perkeleen huijaria ym, laitat välittömästi koko pantin heidän tililleen, kuuntelin ihmeissäni onko tämä se sama hertainen ukkeli joka edellisenä päivänä palautti vaunun.

    Sitten alkoi varmaan väsy iskeä huutamisesta ja pappa veti pidempään henkeä, mihin pääsin sanomaan väliin että ei asiat näin hoidu, jos nyt hieman rauhoituisi. Kerroin uudestaan mikä on tilanne, että en saa sitä itse korjattua ja seuraavalla asiakaalla pitää olla toimiva vaunu vuokralla.
    Sitten hän sanoi että ei se ollut heillä mennyt, emäntä hoiti vuoteiden laiton, eikä sillä ole voimaa niin paljon että olisi saanut sen rikki. Siihen taas vastasin että se toimi kun annoin käyttöopastusta. Tähän vähemmän hertainen pappa että, joo hän nyt muistaakin että jalka rusahti minulla rikki. Johon oli pakko sanoa että eihän se sitten olisi toiminut teillä. Taas alkoi pitkämuutaminen ja suora panettelu, ikinä ei vuorata minulta vaunua ja kerotaan kaikille tutuille, että olen huijarin. Muutaman minuutin huutamisen ja syytelyn jälkeen tuli taas ilmeisesti väsy ja kysyin että osaatko tarkemmin sanoa mitä väärään minä olen tehnyt tai miten huijannut teitä? Hetken hiljaisuuden jälkeen, vähemmän hertainen papparainen, huusi että vuokraan niin paskoja vaunuja että ne ei kestä, haistatta vitut ja löi luurin korvaan:)

    Jonkun ajan päästä rouva soitti että, voinko laittaa sähköpostilla vakuutksen että mitään muuta ei ole rikki. Minä siihen että tottakai ja laitoin. Huomasin valmistelessani vaunua seuraavaa asiakasta varten että vessan kaapin muovinen rajoitaja oli poikki ja annoin asian olla.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    No johan on vuokraustoimintaa että jos asiakkaan pitäisi maksaa huonojen kalustojenkin uusimiset! Ei hyvin mene.
     
  3. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  4. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Mulla on kaikki vaunut ja auto uusia!!
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    No silloin varsinkin huonojahan ne ovat jos eivät kestä käyttöä. Mutta varsinkin on huonot vuokrausehdot asiakkaan kannalta. Vähän pitemmälle ajateltuna myös vuokraustoiminnan kannalta kun noita kerran vuokranneita alkaa kertyä. Voiko sellaiset olla edes hyväksyttävissä. Vois ajatella että kukaan ei oleta sitä, että kun uudet kaapinovet jää käteen ihan noin vaan että se olisi kaapin käyttäjän vika saati sen vuokraajan. Siksi tuollaiset erikoiset ehdot olisi syytä erityisen tarkkaan lukea ja selventää sopimusta tehdessä. Niin oudot ne ovat.

    Ihan akuankkameininkiä: Etkö lukenut pienellä painettua! Huijari on lähellä silloin.
     
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 132
    3 468
    113
    Näkee, ettei porukka ole koskaan autoa vuokrannut.
    Ehjänä saatu palautetaan ehjänä, se on kyllä yleismaailmallinen meininki. Sitten on joko vakuutus tai oma posa pelissä, jos jotain hajoaa käytön aikana.
     
    sahe69 ja niffe tykkäävät tästä.
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Totta, en ole todellakaan vuokrannut autoa. Mutta olis ihan mikä tahansa laite, vaikka kamera, kun se normaalia käyttöä ei kestä ja esim suljin hajoaa, ei sen rempan korvaus todellakaan kuuulu kuvioon. Saisivat mieluummin maksaa korvauksia asiakkaalle kun ei laitteet toimineet. ja siltähän tuo kuulostaa että uudesta vaunusta hajoaa vähän sieltä sun t'ä'ältä muovirakenteita, kuin 20 vuotiaasta Fiatista ikään.
     
  8. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Jus joo, Asuntovaunut on tarkoituksellisesti kevyt rakenteisia ja vaunua ei edes vuokrata ilman että käy läpi käyttöopastuksen. Käyttöopastuksessa näytetään miten mikäkin toimii, esim. ikkunoissa on salpojen juuressa nappi mitä pitää painaa kun salvan avaa, jos vääntää voimalla salvan auki ilman että painaa nappia, niin se menee rikki. Samoin kaapeissa on nappi mitä pitää painaa että se aukeaa, pitää ymmärtää että kaapien pitää pysyä ajonaikana kiinni, jotta tavarat eivät ole pitkin vaunua. Ja taas jos voimalla vetää kaapin oven auki niin että se on lukittuna = ei paina nappia, niin se tietysti hajoaa. Kummallisesti 98% asiakaista palauttaa vaunut ehjänä, ovat kuunneleet käyttöopastuksen ja käyttäneet järkeä käytäessään vanua.

    Yksikään osa ei mene itsestään rikki, kaikki toimii jos käyttää oikein. Idiottikin tajuaa, että kavinkeittimen lasisella pannulla ei naulata seinää? Tveen seinätelineessä ei vedetä leukoja?

    Empä ihan heti uskonut että täältä löytyisi ihmisiä noin vähällä ymärryksellä, luulin että nuo vuokraajat oli erkoistapauksia.

    Painotan vielä että jokaisessa käyttöopstuksessa, moneen kertaan mainitsen, että nämä on kevytrakenteisia rakenteita, jos joku ei aukea kevyesti, niin soittaa minulle, tai lukee käyttöohjeesta.

    Kyse on siis käyttövirheitä.
     
    Viimeksi muokattu: 30 Elokuu 2018
  9. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vastaanpa vielä tuohon huijari väitteeseen, eikö huijatessa pitäisi olla joku hyöty huijarille?
    En minä laskuta kuin korjauksen hinnan ja lähetän vielä laskukopionkin.

    Tuo vaunu mistä meni pöydänjalka, valmistui tehtaalta tämän vuoden maaliskuussa. Kyseessä on metallinen pöydänjalka, eikä siihen ole varaosia Suomessa, koska niitä ei ole hajonnut aikaisemmin.

    Ei noista käyttövirheisä ole muuta kuin helvetin moinen riesa ja siksi painotan että ei saa repiä väkisin, vaan soittaa minulle jos joku ei aukea!!!!
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Toit itse tuon huijarin tähän keskusteluun noin. Ymmärryksessäsi näkyy myös olevan valitettavasti puutteita, koska rinnastat minut ongelma-asiakkaisiisi Pirustako minä tietäisin noista tyypeistä ja tapahtumista mitään muuta kuin itse kerrot. Niillä on siis mentävä.

    Enkä varmasti vuokraisi tuommoista näillä tiedoin mutta jos vuokraisin, tietenkin pidän huolta sellaisista lainatavaroista niin kuin pitää.
     
  11. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 425
    557
    113
    Henkilöautovuokraamoissahan palautettavat autothan käydään läpi suurennuslasilla ja käytäntö on, että omavastuu lähtee, jos on jotain sanomista. Siitä sovitaan käyttöehdoissa, joihin kannattaa tutustua ennen kuin allekirjoittaa vuokrasopimuksen eli suhtautua aivan kuten mihin tahansa sopimukseen. Usein voi lisämaksua vastaan saada alhaisemman omavastuun, jos katsoo maksun riskin väärtiksi. Allekirjoituksella vahvistetaan, että asiasta on ollut yhteisymmärrys vuokraushetkellä.
     
  12. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Mulla on käytäntö, että nettivaraus ei lähde liikkeelle ennen kuin on rastittanut lukeneesa vuokrausehdot ja samat ehdot luetan vielä luovutusen yhteydessä ja molemmat osapuolet allekirjoittaa ne. Mulla taas palveluna on normaalit omavastuut 300-500, en niistä veloita erikseen. Tuon omavastuun nostaminen toisi minulle vuositasolla 70€ säästön per vakuutus. En kuitenkaan lähtenyt sitä nostamaan tuon säästön takia.

    Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kyse on käyttövirheista, joku on avattu väkisin voimalla. Esimerkiksi kyseinen pöydän jalka on suorana ja jos sen taittaa niin mekanismi avautuu nappia painamalla ja jalka menee linkuun ihan omalla painollaan. Sen saa ainostaan rikki painamalla voimalla alaspäin, kyse on noin 4mmx6mm muovisesta tapista. Sen katkaisemiseen tarvitaan jonkun verran voimaa, mutta ei niin paljoa että lapsi ei sitä saisi poikki.

    Vuokraehtojen sisältö on "lainattu" muiden vuoraamoiden vuokraehdoista. Porvoon Vuokravaunu | vuokraamme täysin varustettuja asuntovaunuja
     
  13. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Marinani pointti oli se, että on helvetin ikävää, että jotkut ihmiset jättää ilmoittamatta rikkoutumiset, jotka tulevat joka tapauksessa ilmi. Joko seuraavassa luovutuksessa, tai seuraavan asiakkaan käytössä.
    Sesonkina on vain muutama tunti vastaanoton ja luovutuksen välissä. Olen pitkälti luottanut ihmisten rehellisyyteen, enkä käinyt jokaista nippeliä erikseen läpi. Siihen ei riittäisi aikakaan.
    Ja sitten kun soitetaan rikkoutumisen ilmettyä, niin valehdellaa että ei ole rikottu.

    Tarkoitus on antaa asiakkaalle hyvä ja ehjä tuote, onhan se ikävää jos esimerkiksi ruokapöytä/vuoteen pohja ei toimi kahden viikon loman aikana.

    Aina kun huomaan asiakkaan alkavan valehdella, niin tiedän että siinä on entinen asiakas, joko se suuttuu maksamisesta, tai ei enään kehtaa tulla vuokraamaan, kun on yrittänyt kusettaa minua.
    Suorastaan vituttaa silloin, kun huomaan että joku rikkoutuminen on jäänyt ilmoitamatta. Se soitto asiakkalle ei ole ollut kertaakaa mukava,

    Mirroredille jotta ymäräryksesi kasvaisi siitä mistä on kyse, niin tässä linkki minun erikseen tekemiin kuvallisiin käyttö ohjeisiin.
    https://porvoonvuokravaunu.fi/wp-content/uploads/2017/04/vaunun_kayttoohjeet_fendt.pdf

    Ensi kesäksi on tulossa dvd, jossa käydään käyttö videolla läpi.
    Jokaisessa vaunussa/autossa on Tv, missä myös dvd, niin voi tarvittaessa kerrata miten toimii.
     
  14. Est

    Est Well-Known Member

    17 660
    1 940
    113
    Alamäki on liukas.
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    17 660
    1 940
    113
    Tämä "syksyn Windows 10 päivitys" tappoi valokuvatulostimen. On se perkele että "pro" - tulostimia pitäisi olla varaa ostaa nykyisin parin vuoden välein. Juuri kun oppii yhtä mallia käyttämään oikein hyvin, pitää vaihtaa. Ehkä pitää siirtyä vanhempaan käyttöjärjestelmään takaisin? Ahnetta peliä. Tulostimen valmistaja ei viitsi tehdä uusia ajureita ja tekninen apu on niin lapsellista että korkeintaan yritetään/osataan kertoa missä on virtakytkin. Ehdottavat uutta mallia vaikka myyvät tätäkin yhä ja mainostavat toimivan Windows kympissä :) Helvetti...
     
  16. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  17. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 602
    1 311
    113
    On hyvinkin mahdollista, että asentamalla sen printterisofta Windows 7 moodiin, niin asennus onnistuu. Mä olen saanut tällä tavalla vanhan sublimaatiotulostimen toimimaan ongelmitta. Asennus ei onnistunut Windows 10 oletusarvoilla.

    Eli poista se vanha asennus, jos W10 ei sitä tehnyt ja käynnistä asennus uudelleen ja valitse virheilmoituksen jälkeen yhteensopivuusasennus (compability mode)
     
  18. Est

    Est Well-Known Member

    17 660
    1 940
    113
    Kiitos neuvosta. Olen tuotakin kokeillut. Sekä Windows 7 että myös 8 tilassa mutta tämä uusin päivitys, joka kohta kai kaikille pakotetaan on suoraan höllestä. Hävettää myöntää että jo useamman vuorokauden olen yrittänyt saada toimimaan (kun valmiiksi väännettyjä kuvia, jotka luvannut eteenpäin) mutta ei... Myös "asiantuntijat" laitteen valmistajan taholta eivät "ymmärrä yhtään" missä mättää. Vähän vaikuttaa siltä että tässä pakotetaan taas uusimaan kalustoa. Taidan laittaa vanhan koneen (jossa vanhempi käyttis) toistaiseksi ohjaamaan tulostinta ja säätelen kuvat valmiiksi tällä missä on parempi käyttää siihen tarvittavaa ohjelmistoa. Kolmena päivänä luvattiin teknisestä tuesta ottaa yhteyttä muttei otettu. Vasta kun soitin jälleen uudestaan ja hieman kiroilin - yrittivät selvittää. Mutta yhtä vähissä olivat konstit sielläkin - ei mitään, mitä en olisi jo itse kokeillut. Kirjoitin nämä siksi että voi muut tuota päivitystä halutessaan yrittää viivyttää, jos mahdollista... skeida Windows, tuhoaa toimivaa väkisin ja tuo tilalle kaikenmaailman viihdekäyttöä ja pelihömppää, joilla en ainakaan itse tee yhtään mitään...
    Vähän koomistakin että tulostus onnistuu nyt vaikka Android tabletista ja puhelimesta muttei työkoneesta.
     
    Viimeksi muokattu: 20 Syyskuu 2018
  19. Est

    Est Well-Known Member

    17 660
    1 940
    113
    Tänä aamuna klo viiden jälkeen sain ongelman ratkaistua. Siitä EI kiitoksia laitteen maahantuojan arroganttiin ja älyvajeiseen tekniseen tukeen.

    Edit: Tästä viestistä poistin lainauksen joka oli kotoisin väärästä viestistä kuin oli tarkoitus (joku vuosien takainen ja aihepiiriin täysin kuulumaton, en ymmärrä miten se tuossa edes oli:)
     
    Viimeksi muokattu: 22 Syyskuu 2018
  20. ougle

    ougle Member

    183
    23
    18
    Jätä (tai hommaa) itsellesi jokin wanha kone (läppäri vie vähän tilaa) tulostinta ymmärtävällä wanhalla käyttiksellä. Verkota sisäverkolla ja tulosta kuten ennenkin, mutta sillä "verkkokirjoittimella".