Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Päivän :-(

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaahv, 28 Maaliskuu 2007.

  1. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Täällä Orimattilassa nyt vielä varjossa +25,4, tunti sitten +26,7. mutta parin tunnin päästä sataa.
     
  2. Est

    Est Well-Known Member

    16 914
    1 745
    113
    täällä ei sada mutta jonakin päivänä voi taas sataakin...
    oli niin tärkeätä kertoa...
     
  3. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Tulihan Pekka Puskalta vihdoin järkeväkin ehdotus. Onhan tämäkin pieni lisä tupakoinnin täydelliseen lopettamiseen koko maassa.
     
  4. Tuus4

    Tuus4 Well-Known Member

    2 141
    41
    48
    salakuljettajat kiittää.
     
  5. Seppo R

    Seppo R Well-Known Member

    2 981
    1 882
    113
    Täytyyhän salakuljettajienkin elää. :)
    Sotaväen aikaan tuli harjoiteltua tupakan polttoa. Olihan siellä ne tupakanmittaiset tauot harjoitusten välillä. No, se yskiminen ei viehättänyt joten ei siitä tapaa tullut.
    Tupakka-askin kylkeen on kirjoitettu, että tupakointi vaarantaa terveytesi. Ei se mihinkään johda, koska ihmiset eivät juurikaan piittaa terveydestään.
    Mikäli siinä lukisi, että tupakointi voi vaarantaa mieskuntoisuuttasi, niin Viagran käyttäjät vähenisivät dramaattisesti, luulen.
    Aikoinaan savuisiin tiloihin kyllästynenä liimailin mieskuntoisuudesta varoittavia lappuja työpaikalla ja mm. metsästyskämpällä ja aika savuttomassa tilassa sai sen jälkeen oleilla. Tosin miehet kertoivat lopettamisen syyksi tupakan hinnan.
    No joo. Nykyjään onneksi toisten myrkyttäminen on kielletty.
     
  6. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Merja Salo 1952-2018.
     
  7. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    1953 -
     
    Kasimir tykkää tästä.
  8. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Ostin Metropolista sh 1998€ sähköreclainer nojatuolin ja myyjä vakuutteli laatua ja pitkää takuuta. No 3kk käytön jälkeen hajosi jalkaosan toinen laakeri. Tuoli tippui jalan keskustan läpi lautalattiaan, tehden siihen reijän ja mustassa rasvassa olevia kuulalaakereita tippui tonnin valkoisella matolle. No maton sai puhtaaksi fairilla. Katsoin laakerin kiinnitystä jospa onnistuisi vain ostamalla uuden laakerin. Laakeri on kuitenkin puristettu jalkaan kiini siten että sitä ei saa irti, saatika utta tilalle. No pidin asiaa selvänä, heitin tuolin autoon ja ajoin vantaalle missä myymälä ja noutovarasto.

    Ajatukseni oli että palautan tuolin ja ostan jonkun toisen tilalle, koska tuoli ei ole korjattavissa ja laakeri oli naurettavan huonoa laatua, tuettu millin paksuisella muovilla reunasta. On siis oletettavaa että seuravakaan tuoli ei kestä sen pidempää.

    Eipä asia ollutkaan niin yksinkertainen, ensinnäkin minun pitää asioida tuolin myyneen myyjän kanssa, joka oli nykyisin oliko se hyvinkään myymälä? Sain kuitenkin tämän puhelin numeron ja sähköpostin eikä sentään tarvinnut lähteä paikan päälle. Laitoin ensin kännykästä sähköpostilla vantaan myymälästä kuvat ja soitin perään että olen nyt vantaalla ja kuten kuvista näkyy niin tuolia ei voi korjata. Edelleen oletin että jätän tuolin sinne ja otan joitan muuta tilalle.

    Ehdotin siis että otan jotain muuta tai ja jos on pakko niin samanlaisen uuden tuolin mukaani, sillä se on joka tapauksessa lopputulema. Tämä nauroi ivallisesti, että ei se noin mene, vaan ensin yritetään korjata ja jos se ei sillä tule kuntoon, niin sitten uusi tilalle. Yritin selittää että ei sitä voi korjata ja menee ihan turhaan aikaa, heillä ja minulla asian setvimiseen, huomautin lisäksi että hän myi minulle 2000€ tuolin, vakuuttaen että tässä tuoli vuosiksi.

    Jälleen alkoi nauraminen ja hän totesi että minä ostin tuolin Porvoon myymälän loppuun myynistä puoleenhintaan, eikä kyseessä siis ole 2000€ tuoli. Totesin vaan että jos saan loppuun myynistä mersun puoleen hintaan, niin se onkin dacia, niinkö?

    Sitten hän totesi, että nyt ei ole aikaa tämmöiseen ja hän laittaa mulle sähköpostia asian etenemisestä.

    Muutaman päivän päästä tuli lyhyt sähköposti, reklamaatio on lähetetty Stemalle ja hän ilmoittaa kun sieltä tulee vastaus. Odottelin 2 viikkoa ja laitoin sähköpostia, kysyen missä mennään? Päivän päästä lyhyt sähköposti, edeleen Stemalla.

    No soitin sitten Stemman toimistoon, kun oli kulunut kaksi ja puoliviikkoa. Siellä väsynyt naisääni, etsi pitkään paperia ja sanoi että hän on lähettänyt reklamaation tehtaalle, eikä sieltä ole mitään vielä kuulunut. Ihmettelin asiaa ja kysyin että miten tämä voi kestää näin kauan. Tämä totesi että tehdas on kaukoidässä jossain eikä hän tiedä edes missä, hänellä on vain sähköpostiosoite. Minä olin huuli ympyräisenä, sillä myyjä oli antanut ymmärtää että tuoli oli kotimasta tekoa ja siksi niin laadukas? No kyselin että miten pitkään tässä voi mennä, koska nyt on jo mennyt kaksi ja puoli viikkoa. Eikä minulla ole tv-tuolia minkä ostin entisen tilalle. Tämä sanoi että tämä on vielä lyhyt aika, menee vielä pidempää normaalisti, että nyt vaan malttia:D Loistavaa!!!
     
  9. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Unohdin vielä yhden minusta hyvin erikoisen tapahtuman. Eli pyysin kyseiseltä myyjältä markkinoinnin tai aluejohtajan yhteys tietoja. Tämä ei suostunut kertomaan niitä, vaan sanoi että laita sähköposti info@metropolikaluste.fi.

    No yritin saada toisesta myymälästä aluejohtajan numeroa, sitä en kuitenkaan saanut, mutta pienen suostettelun jälkeen sain nimen, mutta en numeroa ja laita siihen sitten palautetta. No laitoinkin, mutta ei mitään vastausta ole kuulunut yli viikkoon.

    Onko nyt niin, että asiakkaiden valitukset on kyseisessä liikkeessä niin yleisiä, eikä niistä välitetä pätkääkään. Jotta nettiin ei ilmoiteta, saati pydettäessä anneta johdon numeroita.
     
  10. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 165
    502
    113
    Onpa sekavaa liikkeenpitoa...tuonhan luulisi riittävän kaupanpurkuun, jos on väitetty suomalaisvalmisteeksi, vaikka kyseessä on muualla valmistutettu tuote.
     
  11. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2019
  12. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Ei ole hirveästi varsinaisen markkinatalouden kanssa tekemistä puhtaasti. Asiakaspalvelu kuuluu markkinatalouteen ja sillä saadaan uusia kauppoja. Enemmänkin netti ja sen kautta kuviteltu hintatietoisuus aiheittaa tämän. Koska ihmiset juoksee hintojen perässä (itsekin aika paljon), vertailee hintoja netissä, niin pitää repiä voitto perinteisen voittomarginaalin ulkopuolelta. Säästetään henkilökunnan palkoissa, pakataan kaukoidässä pieninä palasina tiiviisti laatikoihin ja laitetaan ihmiset kokoamaan huonekalunsa itse. Luultavasti huonekalujen suunittelussa, mennään kuljetuspakkaukset edellä.

    Nyt kun on tilanne että elekroniikka tai huonekalumyyjä saa pienempää palkkaa kuin siivooja, niin noihin töihin ei ole riittävästi asiakaspalveluu kyvykkäitä hakijoita. Kaupat on myös huomanneet että ihmiset katsoo vain hintoja ja huonekaluista on tullut kertakäyttötavaraa, kuten vaateista. Niin miksi silloin panostaisi palkaamalla päteviä myyjiä.

    Tästä tulikin mieleen, harkitsen auton vaihtoa. Menin ison ketjun paikalliseen liikeeseen ja pyysin koeajoon karvan alle 50 000€ autoa, siinä oli nuori poika myyjänä ja kyisyinkin koska menette kiinni kun hän oli ajoluvan täyttänyt. Neljätä tuli vastaus, muuta laitoin sulle tunnin ajoaikaa, jotta tuo tunnin päästä:)

    No sitten menin hallin päähän hakemaan autoa ja huomasin että siinä on talvirenkaat sisällä, pyysin myyjältä jos ottaisi puhtaat muovipusseissa olevat renkaat pois koeajon ajaksi, no poika totesi että lähtee etsimään jotain kesäpoikaa, niitä nostamaan. Odottelin auton luona 10min ja aloin itse ottamaan renkaita autosta ja sitten kesäpoika tulikin ja otti sen viimeisen:) Kun tulin takaisin, niin annoin käyntikorttini ja pyysin lähettämään tarjouksen sähkö postiin, poika siihen totesi että soitan sulle maanataina. Nyt on keskiviikko, eikö soittoa ole kuulunut, eipä sen puoleen en tuolta autoa ostaisikaan.
     
  13. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Näin se homma etenee... Kopioin kirjoitukseni tänne, poistin typot ja korjasin kieliasua. Laitoin yrityksen toimarille sähköpostin liitteenä. Kirjoitin että käytän joka päivä 30min nettiin kirjoitamiseen asiasta, kunnes asia on hoidettu. Meni 15min ja kysyivät tilinumeroa.
     
    sahe69, niffe ja paraneva tykkäävät tästä.
  14. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Onni onnettumuudessa, löysin helvetin paljon paremman tuolin. Kolme sähkömootoria ja löytyy hyvät asennot. Samoin noita on eri kokoja ja otin sattumoisin isoimman. Voin suositella Comfortera Monitoimituoli L Alkaen - Laulumaa Huonekalut
    Ja on sentään valmistettu Euroopassa, Puolakin on eurooppaa;)
     
  15. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 186
    5 807
    113
    Meillä on Ekornessit, hyvin toimineet.
     
  16. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Olen niitä testannut, mutta halusin sähkösäädön. Niin jää aina paikalleen, eikä tarvitse ponnistella ylös.
     
  17. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Jatketaan marinaa, vuokrailen nykyisin asuntoautoja ja vaunuja. Niiden kaapien ovet ym. ei ole kovaa käsittelyä kestäviä, tehty mahdollisimman kevyeksi. Aika usein asiakkaalla menee jotain rikki, eikä sitä lopputarkastuksessa kerkeä kokovaunua käymään läpi. Sillä on vain muutama tunti aikaa kunnes se lähtee takaisin tien tukoksi johonkin päin suomea. Hyvin mielenkiintoista on se, että useimmiten ihmiset jättää ilmoitamatta jos jotain on mennyt rikki.

    Sitten huomaan seuraavalle asiakkaalle käyttöopastusta antaessa, että esim. vessan tyhjennysluukku on rikottu. No soitan asiakkaalle ja kysyn unohtuko kertoa, alkaa selitys että ei se ole meillä mennyt rikki, huomasin ekan tyhjennyksen yhteydessä että on rikki. Siihen sitten kysymys että miksi et kertonut, kun kysyin että onko kaikki kunnossa. Asiakas: unohdin. Minä ok, mutta muistatko kun luovutuksen yhteydessä avasin sinulle luukkun ja näytin miten vessa tyhjennetään ja silloin se oli ehjä. Asiakas: pieni mietintä tauko ja sitten että meillä se ole kuitenkaan mennyt rikki, myöntäisin kyllä. Joku on varmaan käynyt rikkomassa sen kun kävimme kahvilla.
    Minä siihen, että sen korjaus pitäisi kuitenkin maksaa, siitä on vuokrasopimuksessa jonka allekirjoitit. Asiakas, koska minusta se ei ole mennyt meillä, eikä hän voi mitenkään todistaa asiaa, niin hän voisi maksaa puolet korjauksesta. Minä siihen, että enhän minä ole mitenkään osallinen sen rikkoutumiseen, että nyt on niin, että laitan korjauslaskun sinulle.

    Pahin oli eräässä vaunussa, pyötäryhmän alaslaskettavan pöydän jalka oli mennyt rikki ja asiakas oli yrittänyt korjata sitä, mutta oli laittanut osat väärinpäin, siten että pöytä ei toiminut ollenkaan.

    Asiakas joka jo toista kertaa tänä kesänä vuokrasi saman vaunun, kertoi palauttaessa että pyötä ei toiminut, mutta se ei heitä haitannut koska olivat kahdestaan liikeellä, eivätkä tarvinneet sohvaryhmään vuoteena, joten pöytä oli heillä yläasenossa kokoajan.

    No soitin edelliselle asiakkaalle joka oli ollut perheen kanssa liikkeellä ja he olivat käyttäneet sohvaryhmää myös vuoteena. Kerroin että jalka on korjauskelvottomassa kunossa ja pitäisi ostaa uusi tilalle. Aisakas, ei varmasti ole mennyt meillä, se oli jo rikki. Jos laitan laskun niin hän riitauttaa sen.

    No oli pakko soittaa, toiselle asiakkaalle ja sanoa että edellinen asiakas kieltää rikkoneessa, tähän edellinen asiakas että hän otti kuvan siitä heti kun huomasi että on rikki. Minä ok voitko laitaa mulle, niin lähetän tälle viimeksi vuokranneelle. Tämä sitten että, ei tuo kuva todista mitään, että tämä toinen asiakas on ottanut sen rikkomisen jälkeen.

    Epäilin kuitenkin vahvasti edellisen asiakkaan tarinoita ja olisin tuossa tapauksessa joutunut itse maksamaan 250€ säätöjalan. Mutta muistin että kännykkä valokuvaankin jää tiedosto kuvan ajanotto hetkestä. Viestisovellus näyttää kuvan otto hetkeksi, sen muokkaus hetken, kun se pienentään kuvan multimediaviestiksi. No pyysin edellistä asiakasta lähettämään sähköpostiin kuvan sellaisenaan, jolloin siitä näki että ekana iltana klo 22 otettu kuva.

    No lähetin tämä edelliselle asikkaalla kuvaruutu kaapaus mukana otto hetkestä. Asiakas ei käy ovat voineet rikkoa sen aikaisemmin päivällä.

    No sitten muistin että kyseisessä vaunussa on meta trax trakkeri, siitä saa takautuvastu tarkan reitin pysähdyksineen ja pysädyksien keston ym. Siitä kävi selville että olivat leiriytyneen leirintä alueelle puolituntia kuvan ottoa ennen. Eikä sitä enne ollut niin pitkoä taukoja että pöytä olisi otettu esille.

    Kerroin tämä edelliselle asiakaalle, mutta sanoin että en voi iksityisyyteen vedoten raporttia hänelle lähettään, muuta luulatavsti saan luva asiakkaalta näytää sen todisteena oikeudessa, jos hän sen riitauttaa.

    No nyt tämä myön että ok, se on varmaan mennyt meillä, joku lapsista tai vaimo on sen voinut rikkoa, utta hän ei aivan varmasti ole tuosta ollut tietoinen, hän on rehellinen mies ja olisi tuon varmasti myöntänyt uskonhan. Johon minä epärehelisesti sanoin että uskonhan minä, jos mies noin vakuuttaa ja laitan laskun. Lasku maksettiin heti ja siten asia ok.
    Mutta taisi herra unohtaa, että oli yrittänyt korjata sitä ja koonnut sen väärin niin että pöytä ei enään toiminut ollenkaan;)

    Niin että olaan mere hellistä kansaa.