Se otetaan, mitä annetaan. Kuten melkein missä tahansa kuvauksessa ajoitus on tärkeä. Arkkitehtuurikohteissa valo on se, joka tuo kohteen esiin. Säätä joudutaan kyttäämään joskus useammankin päivän tai viikon ajan. Tilaustyönä tehtävä pikainen toimeksianto tuottaa usein päänvaivaa. Jos ei sada, niin sitten lähdetään ajamaan ja toivotaan parasta. Tuolla suunnalla oli kaksi kuvausta yhden päivän kohdalle, interiöörit ja eksteriöörit kummastakin. Tyyni ilma, pilvet eivät liikkuneet mihinkään. Niillä mentiin, mitä annettiin. Tuostakin kohteesta saisi mukavan kuvan, kun asuisi vierellä ja jaksaisi kytätä ajan kanssa. Mielestäni hienosti liitetty uusi rakennus vanhan saneeratun vesitornin kylkeen. Pieksämäen yritystalo, arkkitehtitoimisto Art Michael Oy. Kapa P.s. Unohtui mainita se dead line. Taittaja/paino/tekstin kirjoittaja ei odota. Pitää saada heti, mieluummin jo eilen.
Se otetaan, mitä annetaan. Kuten melkein missä tahansa kuvauksessa ajoitus on tärkeä. Arkkitehtuurikohteissa valo on se, joka tuo kohteen esiin. Säätä joudutaan kyttäämään joskus useammankin päivän tai viikon ajan. Tilaustyönä tehtävä pikainen toimeksianto tuottaa usein päänvaivaa. Jos ei sada, niin sitten lähdetään ajamaan ja toivotaan parasta. Tuolla suunnalla oli kaksi kuvausta yhden päivän kohdalle, interiöörit ja eksteriöörit kummastakin. Tyyni ilma, pilvet eivät liikkuneet mihinkään. Niillä mentiin, mitä annettiin. Tuostakin kohteesta saisi mukavan kuvan, kun asuisi vierellä ja jaksaisi kytätä ajan kanssa. Mielestäni hienosti liitetty uusi rakennus vanhan saneeratun vesitornin kylkeen. Pieksämäen yritystalo, arkkitehtitoimisto Art Michael Oy. Kapa P.s. Unohtui mainita se aina takaraivossa jylläävä dead line. Taittaja/paino ei odota.
Mukavasti jäsennelty kuva. Tuo kohteen hyvin esille. Oikealla olevan epäterävän ihmisen ja aivan reunassa olevan jonkun poistaisin. Katseeni kulkeutuu jostain syystä tuohon ihmispoloiseen. Sinisyys ehkä hieman voimakas, tai sävyltään jotenkin häiritsevä silmilleni. Kokeilisin pientä säätöä. Makuasioitahan nämä. Kapa
Tuossa täytyy nyt olla jotain elämää suurempaa? Voisitko hieman avata, ymmärrykseni on puutteellinen. Kapa
[quote="Seppo R" post_id=856595 time=1507705414 user_id=17123].[/quote] Tykkään sävyistä ja tunnelmasta. Sommittelustakin.
Tässä on aika mainio kolmen mustavalkokuvan jatkumo: https://kameralaukku.com/kuvat-ja-galleriat-f6/rakennuksia-t34186-s1180#p856575 Mielestäni siinä on kolme lähestymistapaa, tekniikkaa ja ilmaisua, mutta näkisin näennäisakateemiseksi alkaa irrottamaan yhtäkään niistä joukkoon kuulumattomaksi, sillä niin paljon niissä on mieluumminkin yhteistä. Kaikissa näen miellyttävyyttä ja kiinnostavuutta siihen kuinka rakennus on nähty ja kerrottu.
Kuvahan on Hitchcockin klassikoksi muodostuneen elokuvan Psyko motelli. Räpsäsin sen aikoinaan Hollywoodin ulkopuolella sijaitsevalla studioalueella. Hiukan muokkasin sitä alkuperäisestä diasta.
No niinpä on. En silti mykistynyt ihastuksesta. Yksittäisenä kuvana hieman kummallinen, kuten talossa olevat tapahtumatkin. Kapa